انتظار یک بازی ترسناک-بقاء را از پروژهی جدید آقای شینجی میکامی نداشته باشید چرا که آنها قصد دارند ژانرهای تازه را امتحان کنند.
طرفداران از همان زمانی که شاهد تریلر Ghostwire: Tokyo در مراسم “آیندهی گیمینگ” پلیاستیشن ۵ بودیم متوجه شدند که احتمالاََ این اثر یک تجربهی ترسناک را برای مخاطبین به ارمغان نمیآورد اما استودیوی تانگو گیموُرکس (Tango Gameworks) نه تنها طراحیهای ترسناکی را برای این بازی در نظر گرفته است بلکه شینجی میکامی (Shinji Mikami) افسانهای را نیز در نقش تولیدکنندهی ارشد قرار داده و این موارد باعث سردرگمی عدهای از طرفداران شده است.
در هر حال مصاحبهی جدید با یکی از سازندگان بازی مشخص میکند که بر خلاف حدسیات برخی طرفداران، این اثر یک بازی ترسناک بقاء نخواهد بود. آقای کنجی کیمورا (Kenji Kimura)، کارگردان Ghostwire: Tokyo، در مصاحبهی اخیر خود اعلام کرد که این بازی در ژانر اکشن-ماجراجویی قرار دارد. وی در گفت و گویی تازهی خود با IGN توضیحاتی را در رابطه با فضا، ژانر و حال و هوای کلی این اثر ارائه داد که درک عمیقتری به مخاطب میدهد. کیمورا در جریان این مصاحبه گفت:
Ghostwire: Tokyo یک بازی اکشن-ماجراجویی است. یک سری عناصر بقاء در این اثر قابل مشاهده خواهد بود اما شامل المانهایی که در یک بازی ترسناک انتظار آنها را دارید نمیشود. از آنجایی که بازی در ژاپن روایت میشود، امیدواریم که بتوانیم یک تجربهی مخوف و رمزآلود بر اساس افسانههای قومی، افسانههای فرهنگی و داستانهای ترسناک مرسوم این منطقه را به مخاطبین خود ارائه دهیم.
طبیعتاََ چنین خبری باید موجب تعجب بسیاری از طرفداران آقای شینجی میکامی شود چرا که او لقب پدر ژانر ترس بقاء را دارد اما باید یادآور شویم که او قبلاََ هم تجربهی ساخت بازیهای اکشن را داشته است و Vanquish یکی از آن عناوین به حساب میآید.
در ادامهی این مصاحبه نکات جالبی نه تنها در مورد کارگردانی Ghostwire: Tokyo فاش میشود بلکه به طور کلی برخی سیاستهای استودیوی تانگو گیموُرکس در مورد کارگردانی بازیها نیز مورد بحث قرار میگیرد. در بخشی از این مصاحبه وبسایت IGN از آقای میکامی میپرسد که آیا آنها قصد دارند از ژانر ترس بقاء فاصله بگیرند و موارد جدیدتر را امتحان کنند و یا این که تنها در مورد پروژهی Ghostwire شاهد چنین رویکردی هستیم. شینجی میکامی شخصاََ چنین پاسخ داد:
ما شوق خود نسبت به ژانر ترس بقاء را از دست ندادهایم اما در حال حاضر برروی پروژهی Ghostwire: Tokyo متمرکز شدهایم.
به نظر میرسد این عنوان نسبت به آثار قبلی استودیو تانگو گیموُرکس تا حد زیادی متفاوت باشد اما مطمئناََ چنین چیزی باعث پیشرفت آنها خواهد شد و ذهن سازندگان را برای پروژههای بعدی باز خواهد کرد چرا که امتحان کردن سبکهای گوناگون خلاقیتهای زیادی را برای اعضای استودیو به ارمغان میآورد.
چندی پیش آقای کیمورا در مورد ویژگی صدای سه بعدی کنسول پلیاستیشن ۵ صحبت کرده بود:
بازیبازان این فرصت دارند تا دنیای مدرن و مملو از Visitor توکیو را با صدای سه بعدی تجربه کنند و این موضوع ما را بسیار هیجان زده میکند. این نسخه از توکیو چیزی نیست که تا به حال آن را دیده باشید و یا این که در مورد آن شنیده باشید. در GhostWire: Tokyo، شما با صداهایی مواجه خواهید شد که به طور عادی در یک شهر واقعی خبری از آنها نیست. امیدواریم که با بهره بردن از صدای سه بعدی، شما قانع شوید تا به اکتشاف پرداخته و منبع صداهایی که میشونید را پیدا کنید.
آقای میکامی در مصاحبهی قبلی خود توضیح داده بود که ایدهی Ghostwire: Tokyo برای مدتی قابل توجه در استودیوی تانگو گیموُرکس وجود داشته و آنقدر این مدت زمان طولانی است که احتمالاََ آقای میکامی بیش از تمامی پروژههای قبلی خود برروی این عنوان کار کرده است. او در ادامه بیان کرد:
این احتمالاََ بیشترین زمانی است که من برروی یک پروژه کار کردهام.
بازی GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۱ برای کنسول پلیاستیشن ۵ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این عنوان برای دیگر پلتفرمهای نیز عرضه میشود یا خیر.