به گفتهی تحلیلگر MST Financial، اسکوئر انیکس (Square Enix) برای ساخت Forspoken بیش از ۷۵ میلیون دلار هزینه کرده است و بازگرداندن این مبلغ برایش دشوار است.
این تحلیلگر که دیوید گیبسون (David Gibson) نام دارد، میگوید که بیش از ۱ میلیارد ین ژاپن (حدود چیزی بیش از ۷۵ میلیون دلار آمریکا) برای ساخت Forspoken خرج شده است و بخش اعظمی از آن از طریق فروش بازی به سازنده باز نخواهد گشت. او یادآور میشود که این رقم با توجه به مجموع سود نزدیک به ۵۰ میلیارد ینی اسکوئر انیکس (حدود ۳۷۴ میلیون دلار)، بسیار بزرگ است. به همین دلیل، برابر شدن درآمد و هزینهی بازی به سختی صورت میگیرد.
با وجود آنکه این بازی توانست در ماه ژانویه رتبهی هفتم جدول فروش NPD را از آن خود کند، موفقیتی کوچکتر از انتظارات اسکوئر انیکس به دست آمد. حال با توجه به هزینهی ساخت بازی، میدانیم که چنین واکنشی از سوی این شرکت طبیعی بوده است. ساخت و توسعهی عناوین AAA امروزه برای ناشران بازیهای ویدیویی به کاری بسیار پرهزینه و پرمخاطره تبدیل شده است. گمان میرود که هزینهی بازاریابی Forspoken نیز هنگفت بوده باشد، زیرا تبلیغات آن در اماکن مشهور و عمومی همچون تامیز اسکوئر (Times Square) به نمایش در میآمد و تریلر CG نیز برای آن ساخته شد.
در این میان، حتی واکنش منتقدان هم به آن کمکی نکرد و متوسط بود. گیبسون انتظار دارد که این شرکت به دلیل ساخت این بازی با مشکلاتی جدی مواجه شود. او حتی ادعا میکند که این مورد شاید به جایگزینی مدیر عامل آن مربوط باشد.
پیشتر گزارشی مبنی بر قصد استودیوی سازندهی Forspoken یعنی لومینوس پروداکشنز (Luminous Productions) برای کار کردن روی سایر پروژهها همچون دنبالهی این بازی منتشر شده بود. با این حال، به تازگی اعلام شده بود که اعضای گروه سازنده از تاریخ ۱ مه ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در سایر بخشهای اسکوئر انیکس پخش میشوند. این خبر شاید اثباتی هم باشد بر اتمام عمر موتور بازیسازی لومینوس (Luminous Engine).