لوگوی اصلیلوگوی اصلیلوگوی اصلیلوگوی اصلی
  • خانه
  • اخبار
    • اخبار بازی
    • اخبار کنسول بازی
    • دیگر اخبار
  • مقالات
    • آموزش بازی
    • بررسی بازی
    • کد تقلب
    • سخت افزار
    • دیگر مقالات
  • دانلود بازی
    • PC
    • PS4
    • XBOX ONE
    • MOBILE
    • XBOX 360
    • KINECT
    • PS 3
  • تعمیرات تخصصی کنسول
    • تعمیرات ایکس باکس
    • تعمیرات پلی استیشن
    • PSP & PS VITA
    • تعمیر کنسول بازی شیراز
    • آموزش تعمیرات کنسول بازی
  • ویدئو
    • تریلر
    • گیم پلی
    • آموزش بازی
    • ماد
    • بررسی ویدئویی
    • ویدئوهای متفرقه
  • عکس
  • موسیقی بازی
  • فروشگاه
  • تماس با ما
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
به‌روزرسان جدید Wolfenstein: Youngblood قابلیت رهگیری پرتو و DLSS را به این بازی اضافه می‌کند
20 دی 1398
دانلود بازی معمایی Snakebird Primer نسخه Portable
20 دی 1398

کارگردان Uncharted 4: A Thief’s End: بازی‌های شخصیت محور بدون مکانیک تیراندازی هم می‌توانند موفق باشند

20 دی 1398

آیا بازی‌های ویدئویی می‌توانند بدون ایجاد لحظات اکشن و زد و خوردهای متنوع، شخصیت‌هایی به‌وجود آورند که سال‌ها در ذهن مخاطب باقی بمانند و تا مدت‌ها فکر او را به خود مشغول سازند؟ کارگردان کهنه‌کار و سابق استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) به این سوال پاسخ می‌دهد.

 

بروس استرلی (Bruce Straley)، کارگردان بازی‌های بزرگی چون The Last of Us و Uncharted 4: A Thief’s End که پس از جدایی از ناتی داگ روزهای آرامی را در فستیوال بازی‌های ویدئویی در شهر بیلبائو می‌گذراند، به‌تازگی درخواست وب‌سایت Gameindustry برای مصاحبه‌ای جدید را قبول کرده و نظرات خود را با بازی‌بازان به‌اشتراک گذاشته است. زمانی‌که خبرنگار Gameindustry درباره‌ی خشونت و تبدیل آن به مضمون اصلی بازی‌هایی همچون Wolfenstein II: The New Colossus, Spec Ops: The Line و God of War سوال پرسید، استرلی پاسخ داد از دیدگاه او بازی‌های ویدئوییِ شخصیت محور حتی بدون مکانیک تیراندازی نیز می‌توانند به‌قدر کافی متقاعدکننده و موفق باشند:

آیا می‌توانید بدون استفاده از مکانیک تیراندازی بازی بسازید که داستانِ آن به‌اندازه‌ی The Last of Us و Uncharted جالب، شخصیت محور و متقاعدکننده باشد؟ من فکر می‌کنم می‌توانید. ایده‌ی اصلی شما باید برروی این مفهوم شکل بگیرد که “چگونه می‌توانم دنیایی خلق کنم که برای استفاده از مکانیک‌های سرگرم‌کننده به‌اندازه‌ی کافی غنی باشد؟”

استرلی که به‌مدت ۱۸ سال در ناتی داگ برروی بازی‌هایی با درجه سنی پائین مانند Crash Team Racing تا عنوان The Last of Us که خشونت را به برهنه‌ترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشید کار کرده است، صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد:

دنیای شما باید راه‌های جالب و متقاعده‌کننده‌ای را جهت حل معماها و مسائل برای بازی‌باز فراهم کند و این چیزی است که در بسیاری از بازی‌ها وجود دارد. ما باید بازی‌باز را در شرایطی قرار بدهیم که درگیر و سرگرمِ غلبه بر موانع شود. این بدین معنی است که هسته‌ی مکانیک‌ها باید به‌قدری خوب باشند که به ما فرصت کافی برای حل یک مشکل را بدهند.

وی در ادامه از هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق مجموعه‌ی Metal Gear Solid، به‌عنوان بازی‌سازی نام برد که تلاش می‌کند با فاصله گرفتن از خشونت صنعت بازی‌های ویدئویی را تکان دهد. همچنین استرلی اضافه کرد بازی‌های استودیو پلی‌دد (Playdead) از جمله عناوینی هستند که بدون هرگونه مکانیک تیراندازی توانسته‌اند سرگرم‌کننده باقی بمانند.

شخصاً به عنوان یک بازی‌باز یک چیز تازه می‌خواهم. چیزی می‌خواهم که احساسی متفاوت بدهد. فکر می‌کنم ما در حال حاضر [نسبت به گذشته] زمان بیشتری را به بازی می‌دهیم تا تجربیات لازم  را به مخاطب منتقل کند. به‌عنوان مثال شرایط قبلاً به‌این گونه بود که از خود می‌پرسیدیم چگونه باید بازی‌باز را در ده دقیقه‌ی اول تحت‌تاثیر قرار دهیم؟ ابتدا مجبوریم این‌کار را بکنیم، سپس یک صحنه‌ی اکشن داریم و بعد از آن برو، برو، برو.

استرلی بدون شک از بازی‌سازان نابغه ولی کم‌صحبت در صنعت بازی‌های ویدئویی به‌شمار می‌آید. او که بارها با کارگردانی عناوین مختلف استودیو ناتی داگ فرمول موفق “پیچیدگی کمتر ولی لذت‌بخش و هماهنگ‌تر” را به‌کار برده و در خلق بازی‌های عامه‌پسند و در عین حال درجه یک ارزش خود را ثابت کرده است یکی از کمال‌گراترین بازی‌سازانِ این صنعت نیز محسوب می‌شود. بنابراین طبیعی است که گستره‌ی دید او محدود به اکشن‌های پُر زرق و برق نباشد و به تجربیاتی منحصربفردتر بیاندیشد. آیا شما نیز با صحبت‌های شخصی که برترین بازی دهه‌ی اخیر از دید کاربران متاکریتیک را هدایت کرده است موافقید؟

تعداد بازدید : 174



Share
0
jean-paul belmondo
jean-paul belmondo

مطالب مرتبط

بازی Assassin’s Creed Red
1 فروردین 1402

بازی Assassin’s Creed Red دو شخصیت سامورایی و شینوبی دارد


ادامه مطلب
29 اسفند 1401

بازی Valheim به مدت ۶ ماه در انحصار ایکس باکس خواهد بود


ادامه مطلب
29 اسفند 1401

با انتشار تریلری از شخصیت King و گیم‌پلی مبارزات آن در Tekken 8 رونمایی شد


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 12 =

مطالب پر بازدید

  • دانلود بازی اندروید شهر پاپی ها دانلود بازی اندروید شهر پاپی ها Puppy Town (11,676)
  • تشخیص دسته اصلی ps4 تشخیص دسته اصلی ps4 از دسته تقلبی ps4 (7,858)
  • Totally Accurate Battle Simulator دانلود بازی Totally Accurate Battle Simulator (6,873)
  • عکس های بازی ماین کرافت عکس های بازی ماین کرافت Minecraft (5,973)
  • دانلود بازی Hand Simulator: Survival نسخه DARKSiDERS (5,930)
  • تاریخچه کنسول‌ های ایکس باکس تاریخچه کنسول‌ های ایکس باکس (5,049)

بازی های اضافه شده به سایت

  • 0
    دانلود بازی Tin Can Escape Pod Simulator v1.0.01b برای کامپیوتر
    28 اردیبهشت 1401
  • 0
    دانلود بازی Crypto Miner Tycoon Simulator – GoldBerg برای کامپیوتر
    28 اردیبهشت 1401
  • 0
    دانلود بازی Warpips v2.0.13 برای کامپیوتر
    12 اردیبهشت 1401
  • 0
    دانلود بازی اندروید Papa’s Cluckeria To Go! v1.0.0
    12 اسفند 1400
  • Craftsman: Building Craft0
    دانلود بازی اندروید خانه سازی مکعبی Craftsman: Building Craft v1.9.216
    3 اسفند 1400

تازه ترین مطالب

  • بازی Assassin’s Creed Red دو شخصیت سامورایی و شینوبی دارد 1 فروردین 1402
  • بازی Valheim به مدت ۶ ماه در انحصار ایکس باکس خواهد بود 29 اسفند 1401
  • با انتشار تریلری از شخصیت King و گیم‌پلی مبارزات آن در Tekken 8 رونمایی شد 29 اسفند 1401
  • بازی Redfall از فناوری DLSS 3 و ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند 27 اسفند 1401
  • Project 007 داستانی در مورد ریشه‌ها و آغاز James Bond خواهد بود 27 اسفند 1401

آدرس شعب

آدرس شعبه 1 : شیراز - خیابان توحید پاساژ مهدی سمت چپ مغازه 5 

 

شماره تماس : 09106720196 (امیری)

 

ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه (9 صبح الی 21 شب)
© 2023 ایکس باکس سنتر xboxcenter