به تازگی، مدیر بخش انجمنهای استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)، آقای جیمز استیونسن (James Stevenson) اعلام کرد که حجم بازی Ratchet and Clank: Rift Apart حتی از مقدار اعلام شده در ماه گذشته نیز کمتر خواهد بود.
در حالی که شرکتهای سازندهی کنسول با وارد شدن به هر نسل جدید سعی میکنند فضای بیشتری را در اختیار بازیبازان قرار دهند اما مشکل افزایش حجم بازیهای در حال توسعه همچنان مسئلهای بزرگ است. مشکل افزایش حجم بازیها به ویژه در عناوین آنلاین و سرویس-محور بسیار جدیتر است؛ چرا که با گذشت زمان بر حجم محتویات این عناوین افزوده میشود و بازیبازان باید برای ادامهی تجربهی این بازیها به فکر مدیریت فضای مورد نیاز باشند. چندی پیش بود که خبر حجم ۸۲ گیگابایتی بازی تک نفرهی Final Fantasy 7 Remake Intergrade باعث شگفتی بسیاری از بازیبازان و افزایش نگرانیها در مورد حجم بازیها در نسل جدید شد. با این حال به نظر میرسد استودیوی اینسومنیاک گیمز قصد دارد این روند را شکسته و بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را با حجمی بسیار ایدهآل به دست طرفداران برساند.
اوایل ماه گذشتهی میلادی، اخباری منتشر شد مبنی بر این که حجم بازی Ratchet and Clank: Rift Apart حدود ۴۲٫۱۸۳ گیگابایت خواهد بود اما به نظر میرسد استودیوی اینسومنیاک گیمز با استفاده از روشهای پیشرفتهی فشردهسازی موفق شده است تا حجم نهایی این محصول را کاهش دهد. در همین راستا آقای جیمز استیونسن، مدیر بخش انجمن استودیوی اینسومنیاک گیمز در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر اعلام کرد که بازی Ratchet and Clank: Rift Apart تنها ۳۳ گیگابایت حجم خواهد داشت.
در ادامه آقای استیونسن اعلام کرد که به لطف تکنولوژیهای پیشرفتهی کنسول پلیاستیشن ۵ و همچنین استفاده از SSD منحصر به فرد آن، بازیهای انحصاری کنسول نسل نهمی سونی حجمهای به نسبت کمتری خواهند داشت. در نهایت آقای استیونسن به بازی Spider-Man: Miles Morales اشاره کرد که نسخهی نسل نهمی آن حدود ۲۵ درصد حجم کمتری نسبت به نسخهی پلیاستیشن ۴ دارد.
بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی) به صورت انحصاری بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.