در توسعهی برخی از بازیهای AAA، تیمهای سازنده برای ساخت و تکمیل این عناوین و عرضهی آن در زمان تعیین شده، مجبور به ایجاد شرایط سخت کاری یا همان کرانچ میشوند. با این حال، این موضوع برای ساختهی جدید و تحسینبرانگیز استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، یعنی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart صدق نمیکند.
روز گذشته نقدها و نمرات عنوان مورد انتظار Ratchet and Clank: Rift Apart منتشر شد و این بازی تاکنون توانسته است میانگین نمرات ۸۹ را دریافت نماید. پس از اعلام نمرات عالی بازی، برخی از توسعهدهندگان شاغل در اینسامنیاک گیمز در شبکههای اجتماعی از این موضوع ابراز خوشحالی کردند. از طرف دیگر که روند توسعهی این بازی به طور کامل عاری از شرایط سخت کاری (کرانچ) بوده است. یکی از طراحان بازی مذکور اشاره کرده است توسعهی این عنوان را به صورت تمام وقت و در ۴۰ ساعت در هفته انجام داده، اما با این حال هیچگونه رنج و سختی برای وی وجود نداشته است.
کرانچ مشکلی است که اکثر استودیوهای توسعهدهندهی بازیهای AAA با آن روبهرو هستند. در طول دو سال اخیر، گزارشهای مختلفی در خصوص وجود شرایط سخت کاری در استودیوی ناتی داگ و شرکتهای سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) و راکاستار گیمز (Rockstar Games) منتشر شدهاند. با این حال به نظر میرسد استودیوی اینسامنیاک گیمز با مدیریت خوب توانسته است این مشکل را حل کند.
بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در تاریخ ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) برای کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد. شما میتوانید نقدها و نمرات اثر مذکور را از طریق این لینک مشاهده کنید.