اوایل این هفته، شایعات پیرامون وضعیت پروژه Fable پس از اعلام جدیدترین اخبار Xbox News در کانال YouTube colteastwood، پخش شدند.
در این قسمت، بنیانگذار سایت Game On Daily Gaz گفت:
من منبعی دارم که به من میگوید، بازی باید کوچک میشد، زیرا تیم با موتور بازیسازی مشکل داشت. آنها نتوانستند مکانیزمهای گیمپلی را در موتور تقویت کنند. من فکر میکنم هنوز موتور Forza Tech در حال بهبود است. یکی از مسائل مهم این است که آنها در ساخت گیمپلی جهانباز با مکانیکهای مختلف، تخصص کافی نداشتند. جای نگرانی نیست، اما ممکن است بازی دورتر از آن چیزی باشد که فکر میکنید.
صبح روز گذشته، امی لوک (Amie Loake)، تهیه کننده ارشد Fable، چند توییت نوشت که ظاهرا در پاسخ مستقیم به شایعات اخیر بود. او اظهار داشت که تنظیم محدوده توانایی برای ساخت یک بازی، یک بخش عادی و سالم از توسعه یک بازی است:
من میخواهیم چیزی را در مورد محدوده تیم مشخص کنم. این یک بخش عادی، ضروری و سالم در توسعه بازیها است. من میتوانم تضمین کنم که هر بازی AAA که تا به حال بازی کردهاید، در طول توسعه به طور منظم این تغییرات را طی کرده باشد. هدف از چنین کاری این است که تیم مطمئن شود که روی یک چشمانداز روشن متمرکز است و میتواند آن را در زمانی که در اختیار دارد بدون اینکه خود را بکشد، توسعه دهد. بازیهایی که به درستی محدودهبندی نشدهاند، اغلب دارای تاخیر و بحران هستند. هر زمان که ممکن است باید از هر دوی آنها اجتناب کنیم.
در حالی که همه این دلایل منطقی است، این پاسخ احتمالا به این معناست که شایعات پشت پلیگراند (Playground) در مورد کاهش وسعت Fable، واقعا حقیقت دارد. توسعهدهنده مستقر در لیمینگتون هنوز تعداد زیادی آگهی شغلی باز دارد، بنابراین ممکن است به دنبال استخدام تخصص خاصی باشد که پروژه فاقد آن بوده است. از این گذشته، اخیرا داستان مشابهی را از یک توسعهدهنده سابق پلیگراند شنیدیم که از پیشرفت کند Fable ابراز تاسف کرد. این بازی، قسمت جدید فرنچایز RPG و فانتزی Fable است که در ابتدا در جولای 2020 معرفی شد.