شرکت NVIDIA ساعاتی قبل به صورت رسمی از Doom Eternal RTX، بهینهسازی برای عنوان Doom Eternal، رونمایی کرد. این بهینهساز، به پشتیبانی بازی مذکور از قابلیت رهگیری پرتو و همچنین تکنولوژی DLSS کمک میکند. اگرچه NVIDIA به توضیح جزئیات بیشتری در رابطه با این بهینهساز نپرداخته است، اما از آنچه که در ویدئوی منتشرشده از آن مشاهده میکنیم، مشخص است که بهینهساز RTX، انعکاسهای نوری حاصل از قابلیت رهگیری پرتو را در بازی پیادهسازی خواهد کرد.
متاسفانه، این بهینهساز قادر به نورپردازی کلی بازی و یا ایجاد سایههای داخل آن با بهرهگیری از قابلیت رهگیری پرتو نیست. یا حداقل این چیزی است که از ویدئوی مقایسهی آن برداشت میشود. و حقیقت این است که بازتابهای نوری انجام شده توسط قابلیت رهگیری پرتو که در بهینهساز Doom Eternal RTX مشاهده میکنیم هم، پاسخگوی انتظارات کاربران پلتفرم رایانههای شخصی نبودهاند.
به منظور معرفی و رونمایی از بهینهساز Doom Eternal RTX، شرکت NVIDIA ویدئویی را منتشر کرده و در آن به نمایش گیمپلی بازی مذکور، پس از اعمال این بهینهساز پرداخته است. برای ضبط این گیمپلی، بازی Doom Eternal بر روی کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080Ti اجرا شده است؛ وضوح تصویر آن ۴K، و نرخ فریم آن هم از ۷۵ تا ۱۱۰ فریم بر ثانیه متغیر بوده است. ظاهرا در هنگام ضبط این ویدئو، تکنولوژی DLSS هم فعال بوده است.
در ادمه میتوانید علاوهبر مشاهدهی آنلاین ویدئوی منتشرشده از این بهینهساز، نسبت به دریافت آن با سه کیفیت متفاوت نیز اقدام نمایید: