شرکت اکتیویژن (Activision) نیز به جمع ناشرانی مانند تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) پیوست وب ظاهراََ قرار است بازیهای نسل بعدی خود را با قیمت ۷۰ دلار عرضه کند.
شب گذشته به طور رسمی از عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War رونمایی شد و همانطور که قبلاََ فاش شده بود، این اثر شامل ارتقاء رایگان به نسل بعد نمیشود. در حقیقت نسخهی نسل بعدی این بازی ۱۰ دلار گرانتر از نسخهی نسل حاضری خواهد بود. وبسایت چارلی اینتل (Charlie INTEL) گزارش میدهد که نسخهی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس بازی Call of Duty: Black Ops Cold War با قیمت ۶۹٫۹۹ دلار در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت که ۱۰ دلار گرانتر از بازیهای نسل هشتمی است. اگر بخواهید اثر را به نسل بعدی ارتقاء دهید باید باندل میاننسلی را خریداری کنید که ۱۰ دلار قیمت بیشتری دارد.
شرکت اکتیویژن دومین ناشر بزرگ در صنعت بازیهای ویدیویی به حساب میآید که به صورت باز افزایش قیمت عناوین نسل بعدی خود را مطرح میکند. اولین ناشری که چنین استراتژی را پیش گرفت تیک-تو اینتراکتیو است که چند ماه پیش نسخهی نسل بعدی NBA 2K21 را با قیمت ۷۰ دلار معرفی کرد. به نظر میرسد تا اواخر ۲۰۲۱ تمامی ناشران افزایش قیمت بازیهای ویدیویی را اعمال کنند. اما در این میان شرکت یوبیسافت (Ubisoft) اعلام کرده است که تمامی بازیهای میاننسلی که در سال ۲۰۲۰ عرضه میشوند برروی کنسولهای نسل نهم نیز قیمت ۶۰ دلاری خواهند داشت. شرکت کپکام (Capcom) نیز تصمیم قطعی نگرفته و در حال حاضر به بررسی موضوع میپردازد.
بازیبازان از همین حالا میتوانند بازی موردانتظار Call of Duty: Black Ops – Cold War را پیش خرید کنند. این عنوان در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۹ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۰) برروی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد و نسخهی نسل بعدی در تعطیلات امسال در دسترس قرار میگیرد.