ساکرپانچ واقعا استودیوی فوقالعادهای است و درست است که حالا بعد از شاهکار گوست آو سوشیما این موضوع برای خیلیها واضح شده است، ولی راستش برای من از همان وقتی که بازی اول و دوم inFamous را بازی کردم، این موضوع مثل روز روشن بود که این سازنده بینظیر است و کارهای خیلی بزرگتری هم میتواند بکند، چرا که این دو بازی واقعا بیمثال بودند و آن زمان چیزی شبیهشان وجود نداشد و هنوز هم وجود ندارد! شخصا از بازی نخست inFamous خاطرات خیلی خوبی داشتم بنابراین وقتی که بازی دوم سری منتشر شد هم بلافاصله مشغول تجربه آن شدم و کلی برایش ذوق داشتم. آن زمان ها هم که موضوع هزینه و .. مطرح نبود و چون دستگاه ها کپی خور بود و کاستوم فریمور داشت زود بازی را دانلود می کردیم و سپس یا Patch برایش می گرفتیم یا این که چون کاستوم فریمور دستگاه جدیدتر از آن بازی بود دیگر نیازی به Patch هم نبود. یادش بخیر… البته خب آن زمان هیچ کمپانی هم ما را جزو مشتریان خود حساب نمی کرد و کلا ما از بازار حذف بودیم و کلا انگار وجود نداشتیم و بازی آنلاین هم کلی مصیبت و ریسک داشت. با این که خیلی ها می گویند نسخهی اول اینفیموس از بازی دوم برای آنها بهتر بوده است ولی برای من بازی دوم خیلی جذاب تر از عنوان نخست بود، زیرا هم کامل تر شده بود و از همه مهم تر این که یک سلاح دستی باحال در اختیار کول قرار گرفته بود که یک حالت هک اند اسلش خفن به بازی بخشیده بود و من هم که عاشق هک اند اسلش و سلاح سرد. در واقع باید گفت بازی دوم سری هم کاملا به ریشه های نسخهی اول وفادار بود و هم به قدر کافی تغییر کرده بود و محتوای جدید داشت که بتوانیم آن را یک دنبالهی ارزشمند به حساب بیاوریم. بد نیست تا در ابتدای این مطلب مقداری در مورد تاریخچه این فرنچایز بزرگ و محبوب صحبت کنیم. عنوان نخست inFamous بازی خیلی خوش ساخت و اوریجینالی بود. این بازی که در ژانر Action-adventure و platformer قرار داشت توسط Sucker Punch Productions ساخته و در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی Sony Interactive Entertainment به طور انحصاری برای پلتفرم PlayStation 3 منتشر گردید. این بازی موفق شد تا امتیاز متای خیلی خوب ۸۵ را نیز از آن خود کند که برای یک فرنچایز کاملا جدید در اوایل نسل، یک موفقیت بزرگ به حساب می آمد و همین موفقیت راه را برای ساخت نسخه های بعدی نیز باز کرد و این گونه یکی از فرنچایزهای انحصاری جذاب سونی و پلی استیشن به وجود آمدند.
نسخهی دوم inFamous و دی ال سی آن نیز در همان نسل هفتم برای پلی استیشن ۳ منتشر شدند، اما اکثرا اعتقاد داشتند و دارند که آنها به جذابیت نسخه اول نبودند زیرا که نسخه ی اول کاملا جدید و نو بود. درست است که نسخهی دوم از بسیار جهات پیشرفت کرده بود اما به اعتقاد بسیاری، آن طراوت نسخهی اول را نداشت، هر چند که حقیقتا نظر شخصی بنده در این مورد چنین نیست و بازی دوم را عنوان لذتبخشتری از بازی اول دیدم، مخصوصا به خاطر سلاح جدید Cole که بازی را در خیلی مواقع از شوتر سوم شخص اکشن به یک هک اند اسلش تبدیل می کرد و تنوع خیلی عالی به مبارزات بخشیده بود. همین طور ادیتور ساخت مراحل و کلی روش مختلف برای ساختن ماموریتها و چالش های جدید در بازی و به اشتراک گذاشتن آن ها با دنیا و ایجاد محتوای بسیار زیاد برای بازی نیز در نسخه دوم قرار گرفته بود که باز هم آن را ارزشمندتر می کرد. بازی دوم موفق شد تا امتیاز متای ۸۳ را کسب نماید که باز هم یک موفقیت عالی برای ساکرپانچ و سونی محسوب می شد. در نسل هشتم نیز به عنوان یکی از لانچ تایتل های پلی استیشن ۴ شاهد انتشار بازی inFamous Second Son بودیم که این بازی نیز عنوان موفقی بود و طرفداران سری را راضی نگاه داشت و متای ۸۰ را به دست آورد. بعد از آن نیز یک محتوای الحاقی که تبدیل به یک بازی تقریبا کامل و Stand Alone شد با نام inFamous First Light برای پلی استیشن ۴ عرضه گردید. سپس نوبت به شاهکار نسل هشتمی ساکرپانچ یعنی گوست آو سوشیما رسید و حالا شاید در نسل نهم، ساکرپانچ دوباره به سراغ یک نسخهی اصلی (احتمالا سوم) inFamous 2 برود. در این مطلب صحبت از نسخه ی دوم سری است و قصد داریم تا به طور کامل به بررسی نقاط قوت و ضعف عنوان inFamous 2 بپردازیم و تمام جزییات آن را همراه شما عزیزان واکاوی کنیم تا خاطرات خوب گذشته از این عنوان و این فرنچایز عالی برایتان یادآوری شده و یا اگر این اکشن ماجرایی جهان آزاد جذاب و دوست داشتنی را در نسل هفتم از دست داده اید یا به هر دلیلی عناوین این سری از زیر دستتان در رفتهاند، اکنون به سراغ تمام بازیهای این فرنچایز انحصاری معرکه بروید و آنها را تجربه کنید. شما را دعوت میکنم به مطالعهی ادامه مقالهی نقد و بررسی بازی inFamous 2.
مطمئن باشید بعد از تجربهی inFamous 2 عنوانی است که وقتی آن را تجربه کنید قطعا از داستان و روایت آن کاملا راضی خواهید بود و به صورت کلی در مورد داستان، روایت و شخصیتپردازی در inFamous 2 باید بگویم شاهد یک داستان و روایت جذاب با شخصیت هایی پرداخت شده هستیم که شما را جذب کرده و به دنبال خود تا انتهای بازی می کشاند. در واقع داستان بازی جذابیت بالایی دارد و خوشبختانه inFamous 2 از آن عناوینی است که پیشروی در داستان و دنبال کردن اتفاقات آن، یکی از دلایل اصلی بازیباز برای ادامه دادن بازی است. پایان بندی بازی نیز جذابیت های خودش را دارد و شاهد پایانبندی راضیکننده ای هستیم. علاوه بر داستان زیبا یکی از مهمترین مواردی که در inFamous 2 توانسته در سطح بالایی ظاهر شود و نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی بازی و هر چه جذاب تر شدن داستان بر عهده دارد، شخصیت پردازی عمیق و مناسب است. شخصیت های بازی از خود پروتاگونیست بازی تا دیگر شخصیت های مثبت و منفی، همگی خوب و جذاب کار شده اند و تاثیر خود را روی بازیباز می گذارند. Cole یک پروتاگونیست جذاب و قابل باور برای بازیباز است و به عنوان پروتاگونیست بازی نخست که مجددا در نقش وی قرار می گیریم، می تواند کاری کند که شما با وی ارتباط برقرار کرده و او را بیشتر درک نمایید که این یک نکتهی مثبت محسوب می شود. دیگر شخصیت های مختلفی هم که در بازی با آن ها در ارتباط هستید اکثرا شخصیت پردازی های مناسب و عمیقی دارند که نقش زیادی در هرچه زیباتر کردن داستان بر عهده دارند.
در داستان inFamous 2 مشاهده میکنیم که افرادی با قابلیتهای فراطبیعی که به آنها Conduit میگویند و شخصیت اصلی سری یعنی کول مک گراث (Cole MacGrath) اولین آنها بود، حالا در دنیا وجود دارند و حضور آنها جوامع انسانی را نگران کرده و احساس ناامنی میکنند. در همین میان، پروتاگونیست بازی توسط “خود آیندهاش” به نام کسلر خبردار میشود که قرار است یک Conduit بینهایت قدرمند به نام دیو یا Beast ظهور کند و کل دنیا و جوامع انسانی را از بین ببرد. کسلر به کول میگوید که تنها و تنها اوست که قابلیت و قدرت شکست دادن Beast را دارد و به این ترتیب است که وقایع ادامهی بازی رقم میخورد و بر اساس تصمیمات و انتخابهای شما به سمتهای مختلفی سوق پیدا میکند که تمام این شاخهها به نوبهی خود جذابیت بالایی هم دارند و ارزش تکرار را بیشتر میکنند. در چندین بخش بازیٰ، شما باید بر اساس سیستم “کارما” که یکی از ستونهای اصلی این سری است و مستقیما هم به داستان (و البته گیم پلی) مربوط است، تصمیماتی را در راستای “خوبی” و “شیطانی” بودن یا همان “خیر و شر” بگیرید. این تصمیمات مستقیما روی داستان بازی و گیم پلی و رشد شخصیت و برخورد مردم با Cole تاثیر می گذارد. داستان در inFamous 2 به هیچ وجه خسته کننده و ضعیف نیست و مخصوصا با روایت خوب و اتفاقات بسیار زیادی که در بازی رقم می خورد، داستان بازی تبدیل به یکی از نقاط قوت آن می شود و اگر چه یک موضوع نسبتا کلیشه ای را دنبال می کند ولی با انتخاب ها و تصمیمات شما و هم چنین روایت جذاب داستان و برخی شخصیت پردازی های قوی سبب می شوند تا شما را به پیشبرد بازی علاقمند کند.
inFamous 2 از آن عناوینی است که در تمام جنبه های گیم پلی بسیار لذتبخش و فوقالعاده خلق شده است. این عنوان مانند بازی نخست، عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی و جهانآزاد است که از زاویهی دید سوم شخص دنبال می شود و شما در آن کنترل شخصیت اصلی بازی به نام کول مک گراث (Cole MacGrath) را بر عهده می گیرید که در نسخهی اول نیز حاضر بود. Cole که در نسحهی اول دیدیم دارای قدرت های فرازمینی از نوع برقی شد، آن قدرت ها را در این بازی نیز در اختیار دارد، به همراه برخی اضافات و مخصوصا قابلیت مبارزهی نزدیک به واسطهی سلاح جدیدی که کول در این نسخه داشت. این سلاح جذاب که دوشاخه بود و برق به آن منتقل میشد باعث خلق کلی کمبوی جدید و جذاب در مبارزات نزدیک شده بود. حس و حال کاملا جدیدی را به مبارزات بازی نسبت به عنوان نخست بخشیده بود. کول در بازی می تواند از قدرت هایش برای جابجایی و حمله و دفاع استفاده نماید و از آنها در جهت کمک یا آسیب زدن به مردم بهره ببرد. به طور کلی باید بگویم اگر به گیمپلی سبک اکشن ماجرایی جهان آزاد علاقمند هستید، inFamous 2 یکی ازبهترین و با کیفیت ترین بازی های این ژانر در نسل هفتم است که می توانید حتی هنوز هم به سراغش بروید و از بازی کردن آن لذت ببرید. یه ویژه اگر به المانهایی مثل قدرتهای ابرقهرمانی و انتخاب بین خوب و بد علاقمند هستید و همچنین به مبارزات و جابجایی هایی بسیار سریع و جذاب روی در و دیوار و ساختمانها علاقه دارید، inFamous 2 همان عنوانی است که باید به سراغش بروید. گیم پلی inFamous 2 پر است از قدرت های فراطبیعی جذاب و هیجان انگیز، شهری بزرگ، آزادی عمل بالا و باید در یک کلام بگویم فوق العاده جذاب و لذتبخش است. کول باید الکتریسیته را جذب و ذخیره نماید و نواری که در بالای صفحه است را پر کند و بعد از استفاده از قدرت هایش، دوباره از طریق منابع برقی و الکتریسیته ی موجود در شهر، خودش را شارژ کند و البته این شارژ کردن خط سلامتی وی را نیز پر می کند. در بازی کلی قدرت برقی مختلف در اختیار شما قرار دارد که از گلوله های برقی ساده که از نوار انرژی کول نمی کاهند تا رعد و برق های عظیم که خیلی از نوار انرژی وی را مصرف می کنند را شامل می شوند و می توانید از ترکیب این قدرت ها در شرایط مختلف بهره ببرید و انتخاب های زیادی پیش روی شما هستند. تنوع قدرت ها و موقعیت های مختلف واقعا عالی است و به راحتی می توانید دو بار بازی را با دو تجربه ی خیلی متفاوت به پایان برسانید. قدرت های مختلف در طول بازی برای شما آزاد می شوند و می توانید با انجان ماموریت ها و فعالیت های مختلف امتیاز تجربه کسب نمایید و آنها را ارتقا ببخشید. رشد این قابلیت ها به سیستم و درجه ی “کارما”ی کول هم بستگی مستقیم دارد. در طول بازی شما با موقعیت های مختلفی روبرو می شوید که باید بین دو مسیر که یکی شیطانی و خبیثانه است و دیگری تصمیمی قهرمانانه، راه خود را انتخاب نمایید. مانند بازی نخست، برخی از قدرت ها و موقعیت ها فقط در یک حالت از این انتخاب ها آزاد می شوند و به این ترتیب بازی یک ارزش تکرار خیلی بالا پیدا می کند تا بتوانید هر دو مسیر خیر و شر را تست کنید و ماموریت هایش را به آن روش را انجام دهید و قدرت های آن مسیر را به دست بیاورید.
کلی فعالیت و ماموریت مختلف اعم از فرعی و اصلی برای انجام دادن وجود داشت و کلی Collectible برای جمع کردن در گوشه و کنار شهر بود (که برخی از آن ها را در جاهایی گذاشته بودند که برای گرفتن آن ها به چالش کشیده شویم) و کلی ماموریت مختلف در نقشه وجود داشت که بسیاری از آن ها در لحظه ایجاد می شدند و مثلا باید شهروندی را نجات می دادیم. این تنوع عالی باعث می شود ارزش تکرار بازی بسیار بالا برود و هرگز احساس خستگی و تکراری بودن به شما دست ندهد. بسیاری ماموریت های سرعتی (رسیدن در زمانی از نقطه ای به نقطه دیگر در شرایطی خاص) و کلی کارهای مختلف دیگر برای انجام دادن در اختیار شما هستند و باعث می شوند inFamous 2 به یک بازی عالی و پرمحتوا تبدیل شود. در واقع باید گفت inFamous 2 از نظر گیم پلی، یک بازی جهان آزاد “کامل و بسیار با کیفیت” است و البته در کنار این نکات مثبت بسیار زیاد، باید این را نیز گفت که برخی ماموریت های جانبی بازی بسیار سطحی و فاقد جذابیت هستند اما بازی آن قدر تنوع و ماموریت های جذاب دارد که اجازه نمی دهد شما نقصی را در این زمینه احساس کنید. در مبارزات بازی هر چه آسیب بیشتری ببینید قطرات خون بیشتری رو صفحه را فرا می گیرند تا نهایتا در شرایط خیلی بحرانی صفحه سیاه و سفید شود. البته اگر هم که مدتی دور از درگیری بمانید خط سلامتیتان از حالت بحرانی خارج می شود و به حالت طبیعی بر می گردد. بالا رفتن از در و دیوار و ساختمان ها به راحتی و به صورت روان و بدون دردسر انجام می شود و کول می تواند تا خیلی سریع و عالی از بلند ترین ارتفاعات و ساختمان ها نیز بالا برود و در شهر گشت و گذار نماید. نحوهی حرکت شخصیت اصلی روی ساختمان ها و در و دیوار و جابجا شدن او و بالا رفتن از ارتفاعات، خیلی جذاب تر و روانتر از دیگر بازی هایی بود که در آن زمان وجود داشتند و نسبت به بازی نخست نیز یشرفت کرده بود. این بالا رفتن ها بر پایهی سوپر پاور شخصیت اصلی و در واقع “تخیلی” بود و همان طور که قبل تر اشاره کردم باید از برق های خیابان و چراغ ها و منابع الکتریسیته خود را شارز می کردیم تا بتوانیم بسیار بسیار سریع و در حقیقت مثل برق جابجا شویم. یکی از نکات منفی در گیم پلی بازی دوربین آن بود که البته اکثر مواقع مشکلی نداشت، ولی گاهی در هنگام مبارزات آن طور که باید و شاید عمل نمی کرد و ممکن بود کمی شما را اذیت کند که این موضوع عجیب هم بود، زیرا بازی اول چنین مشکلی نداشت. در inFamous 2 یک ادیتور جذاب ساخت مراحل و کلی روش مختلف برای ساختن ماموریت ها و چالش های جدید در بازی قرار گرفته بود که به اشتراک گذاشتن آن ها با دنیا و ایجاد محتوای بسیار زیاد برای بازی آن را ارزشمندتر هم می کرد.
بازی inFamous 2 به طور کلی در زمینهی صداگذاری و موسیقی بسیار عالی و قابل قبول عمل کرده بود و شاهد عنوان باکیفیتی از این نظر بودیم. موسیقی inFamous 2 درست به مانند بازی اول در سطح بالا و با کیفیتی قرار داشت. موسیقی های بازی هماهنگ و همخوان با حال و هوای آن هستند و حس و حال داستان و اتسمفر بازی را به شما منتقل می کنند. البته بایستی اشاره کرد که نباید از موسیقی های بازی انتظار قطعاتی شاهکار داشته باشید اما هیچ ایرادی نیز ندارند و برخی از آنها حتی به تنهایی نیز قابل گوش دادن بودند. در بخش صداگذاری نیز بازی هیچ مشکل و نقص خاصی نداشت و شاهد صداگذاری های با کیفیتی در بازی بودیم. صداگذاری تمامی شخصیت ها به خوبی انجام شده و صداپیشگان شخصیت های مختلف بازی به خوبی از پس انجام وظیفه خود بر آمده بودند که این موضوع اعث شده بود تا شخصیت پردازی خوب آن ها نیز بیشتر به چشم بیاید. همچنین صداگذاری های محیطی بازی نیز همگی بسیار با دقت و با کیفیت انجام شده بودند. از لحاظ سینک بودن و هماهنگ بودن حرکات لبها و دهان با صداها نیز بازی موفق عمل کرده بود و همچنین صداها با طراحی ظاهری شخصیت ها کاملا مطابقت داشت، ولی همان طور که قبل تر گفتم حالت چهره ها مقداری بی احساس به نظر می رسید که البته این ربطی به صداگذاری بازی نداشت.
بازی inFamous 2 در زمان انتشارش، در هر دو مبحث گرافیک هنری و فنی قابل قبول عمل کرد و با وجود برخی ضعف های فنی که داشت شاهد یک عنوان با ثبات و پایدار با طراحی های زیبا بودیم که شرایط را کاملا برای لذت بردن شما از یک دنیای بسیار گسترده فراهم کرده بود و به مانند هر انحصاری دیگری از سونی، از بازی هایی بود که در زمان عرضه گرافیک جذابی داشت و اصطلاحا خوش گرافیک بود. از منظر گرافیک هنری طراحان inFamous 2 در ساکرپانچ عالی عمل کرده بودند. طراحی زیبای دنیای بازی و طراحی جذاب شخصیت ها باعث شده اند تا در بسیاری از مواقع ضعف های گرافیک فنی بازی به چشم نیاید. در واقع باید گفت inFamous 2 در زمینه طراحی هنری کاملا مناسب عمل کرده است و ما را در فضا و اتمسفر داستان قرار می دهد. از لحاظ نورپردازی، inFamous 2 “فوق العاده” بود و یکی از بهترین های زمان خود محسوب می شد. در واقع نورپردازی بازی نسبت به زمان انتشار آن بسیار عالی انجام شده است و مواردی مثل تابش صحیح نور و ایجاد سایه در نورپردازی بازی رعایت شده اند و مخصوصا در شب با انبوه چراغ ها و نورها، گرافیک بازی زیباتر و جذاب تر می شد. طراحی شخصیت ها به خصوص در مورد شخصیت های اصلی بازی به خوبی انجام گرفته است اما نکتهی منفی که در این بخش وجود دارد این است که حس و حالت صورت شخصیت ها در هنگام حرف زدن یا حالات روحی مختلف، چندان تفاوتی نمی کند که البته این موضوع برای یک بازی مربوط به سالها قبل زیاد عجیب نیست و بازی نسبت به زمان خودش مشکل خیلی خاصی در این زمینه نداشت. در inFamous 2 از لحاظ گرافیک فنی مشکلاتی وجود داشت و گاها باگ های گرافیکی عجیبی را در آن مشاهده می کردید که تعدادشان گاها کم هم نبود. همچنین در بازی گاها شاهد تکسچرهای بسیار بی کیفیتی هستیم که از معدود ضعف های گرافیکی بازی محسوب می شوند و جا داشت که بهتر کار شوند و با این که اغلب بافت های بازی با کیفیت و بدون مشکل اجرا می شوند ولی شاهد مواردی از کم کاری نیز در تکسچرهای بازی هستیم.
مشکل دیگری که در بخش گرافیک فنی بازی باید به آن اشاره کرد دیر لود شدن های بافت های محیط های مختلف است که گاها وقتی به منطقهای می رسید چند ثانیه طول می کشد تا آن منطقه و ساختمان ها و مردم آن بازگزاری شوند و بافت های آن به صورت صحیح لود شوند. در inFamous 2 نیز درست مثل بازی نخست، به کرات شاهد چهره های تکراری هستید و تا دلتان بخواهد، افراد کاملا مانند هم از لحاظ چهره و ظاهر خواهید دید که البته این موضوع تقریبا در تمام بازی های جهان آزاد آن زمان مشاهده می شد. برخی مواقع در صحنه های شلوغ افت فریم نیز مشاهده می شد ولی تعداد این صحنه ها زیاد نبود و شما را زیاد آزار نمی داد. همان طور که گفته شد باگ های عجیب و غریب نیز در بازی مشاهده می شود و مثلا شاهد تکان خوردن های عجیب و غریب افراد یا فرو رفتن دشمنان در هم و رفتارهای گاها خنده دار و عجیب شهروندان در بازی هستیم. از نظر تنوع محیط ها و مخصوصا رنگ بندی ساختمان های شهر، زیاد شاهد تغییر و تنوع نیستیم و خیلی از محیط های بازی فضاسازی و طراحی یکسان و بسیار مشابهی دارند که ممکن است در دراز مدت و برای بازیبازی که بخواهد تمام ماموریت های جانبی و .. را نیز انجام دهد مقداری خسته کننده شود. طراحی دشمنان نیز در بازی زیاد متنوع انجام نشده و مدام با چند دشمن دارای چهره و تیپ ثابت و یکسان مبارزه می کنیم که زیاد جالب نیست.
در نهایت باید بگویم inFamous 2 یک ادامه و دنبالهی شایسته برای این فرنچایز انحصاری زیبا بود که موفقیت آن و نسخه های بعدی سری، اعتبار بالایی به ساکرپانچ بخشید و سونی به آنها کاملا اعتماد کرد تا در ادامه شاهکاری بی نظیر مانند گوست او سوشیما بسازند. inFamous 2 به واقع یک اثر خوشساخت و زیباست که حتی هنوزکاملا ارزش تجربه کردن را داراست. این بازی از ابتدا تا انتها کاملا جذابیت و زیبایی خود را برای شما حفظ می کند و هرگز خسته کننده و تکراری نخواهد شد و حتی ارزش تکرار بالایی را نیز به خاطر وجود کلی آیتم ها و انتخاب ها داراست. البته inFamous 2 مشکلات و ایراداتی هم داشت، اما المان های مثبت بازی تقریبا تمامی معایب را می پوشاندند و سبب شدند بازی از لحظهی اول تا انتها فوقالعاده سرگرم کننده باشد و شما را ناامید نکند تا یک تجربه ی بسیار لذتبخش در یک داستان و دنیای زیبا برای ما خلق شود. inFamous 2 یک اکشن ماجرایی جهان آزاد است که اگر آن را تجربه کرده باشید قطعا سراغ نسخه ی اول و سپس نسخههای بعدی این فرنچایز نیز رفته اید. به شخصه اعتقاد دارم که کاملا ارزش دارد که گریزی به نسل هفت و کنسول پلی استیشن ۳ خود بزنید و inFamous 2 را تجربه کنید و حسابی از آن لذت ببرید. inFamous 2 آن قدر جذاب است که هنوز هم وقتی این عنوان را تجربه می کنید چیزی از لذت آن برای شما کم نمی شود و بازی برای شما جذاب باقی می ماند. انجام ماموریتهای متنوع و مختلف، انواع و اقسام فعالیت ها و آیتم های جمع کردنی، داستان و روایت جذاب، اهمیت تصمیم گیری شما در روند بازی و همین طور ارزش تکرار بالا، سبب خلق لذتی ناب برای بازیباز می شوند و حق انتخاب وسیعی در مورد نحوهی پیش بردن بازی دارید. در نهایت و در یک جمله باید بگویم inFamous 2 عنوانی جذاب و منحصر به فرد بود (و هست) که تجربهی آن هم به یاد ماندنی است و هم بسیار رضایتبخش.
نکات مثبت:
نکات منفی: