استودیوای دیگر درایو SSD پلتفرمهای نسل بعدی را تحسین و در مورد کاهش زمان بارگذاری عناوین نسل بعدی صحبت میکند.
یک ویژگی مهم کنسولهای نسل بعدی که دائماََ در تیتر اخبار قرار دارد درایو SSD آنها است که طبق صحبتهای انجام شده از سوی هر دو شرکت این ویژگی اولین خواستهی اکثر توسعهدهندگان به حساب میآید. بیش از همه درایو SSD کنسول پلیاستیشن ۵ مورد تحسین بازیسازان مخلتف قرار گرفته اما از طرفی اکسباکس سری اکس نیز به اندازهی کافی نظر استودیوهای مختلف را به خود جلب کرده است. اولین تغییر قابل توجهای که این درایو ایجاد میکند کاهش زمان بارگذاری خواهد بود و به نظر میرسد یکی از اولین تیمهایی که برروی این موضوع کار کردهاند با این ایده موافق هستند.
بلوبر تیم (Bloober Team) در حال حاضر برروی بازسازی Observer: System Redux کار میکند که جزو اولین عناوین تایید شده برای نسل بعد است. اخیراََ اعضای این استودیوی با USGamer مصاحبهای داشتند که بخشی از آن به درایور SSD پلتفرمهای نسل بعدی اختصاص دارد. بر اساس صحبتهای آنها کاهش زمان بارگذاری چیزی است که باید انتظارش را داشته باشید. سیمون اردمانسکی (Szymon Erdmanski)، تهیهکنندهی بازی، در این مصاحبه گفت، زمان بارگذاری نسخهی نسل بعدی Observer آنقدر پایین آمده که احتمالاََ بیشتر بازیبازان متوجهی آن نخواهند شد. اردمانسکی توضیح داد:
در مورد زمان بارگذاری باید بگویم که تا حد زیادی کاهش یافته است به شکلی که بیشتر بازیبازان حتی متوجهی آنها نمیشوند. ما همچنان در مرحلهی بهینهسازی بازی قرار داریم و به همین دلیل من آمادهی این نیستم که بگویم هیچ صفحهی بارگذاری وجود ندارد اما این از اهداف ما است.
یکی دیگر از سازندگان، لوکاس هاکورا (Lukasz Hacura)، در ادامه گفت همیشه ترفندهایی برای مخفی کردن صفحهی بارگذاری وجود دارد مانند آرام باز کردن درها اما با وجود درایو SSD دیگر به این ترفندها نیازی نیست. او در این باره چنین توضیح میدهد:
وقتی در رابطه با Observer صحبت میکنیم همه چیز در مورد اجرا و استریم شدن است چرا که ما هیچ صفحههای بارگذاری نداریم. شاید شما فکر کنید Observer یک عنوان بسته و درون ساختمانی باشد اما در حقیقت بسته بودن محیط در یک ساختار دنیایباز قرار دارد چرا که شما به هر ترتیب که تمایل داشته باشید میتوانید در میان تمامی این ساختمانها حرکت کنید. به عنوان مثال در نسخهی نسخه هشتمی زمانی که دری را باز میکردید و این اتفاق آرام رخ میداد در حقیقت بازی محیط پشت در را پردازش میکرد.
چندی پیش بلوبر تیم در مورد محتوای داستانی نسخهی نسل بعدی بازی نیز صحبت کرده و طبق بیانیههای آنها نسخهی نسل نهمی این اثر تنها شامل بهبود کیفیت بصری نمیشود بلکه از نظر داستانی نیز گسترش خواهد یافت اما محتوای داستانی در نسخهی نسل بعدی تا چه میزان غنیتر است؟ سیمون اردمانسکی (Szymon Erdmanski)، مدیر پروژهی استودیوی بلوبر تیم، در این مورد توضیح بیشتری ارائه داد. اگرچه دادن آمار و عدد دقیق در این مورد که محتوای تازه، بازی را تا چه میزان طولانیتر خواهد کرد خیلی سخت است اما به طور عادی و برای یک بار تجربهی بازی با مهارت معمولی، محتوای جدید، این عنوان را ۲۰ درصد طولانیتر خواهد کرد. واضح است که این به رویکرد و شیوهی بازی شما نیز بستگی دارد.
بازی Observer: System Redux در تعطیلات سال نوی میلادی برای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.