صحبتهای مربوط به ترافلاپس و این که کدام یک از کنسولهای نسل بعدی نسبت به دیگری برتر است همچنان ادامه دارد و تا به این لحظه سازندگان مختلفی در مورد این موضوع نظر دادهاند.
در حالی که اکسباکس سری اکس از لحاظ اعداد خام برتری دارد اما آیا در نسل بعد اختلاف کیفیت خروجی میان دو کنسول رقیب زیاد خواهد بود؟ بسیاری از سازندگان باور دارند چنین اتفاقی رخ نمیدهد. آقای چارلز مارکُلیم (Charles Marcolim)، بنیانگذار استودیوی کافی ادیکت (Coffee Addict) و سازندهی بازی Hazel Sky، نیز با این خط فکری موافق است.
او در مصاحبهی اخیر خود با یکی از وبسایتهای مرتبط با بازیهای ویدیویی حول موضوع تفاوت سرعت پردازندهی گرافیکی دو کنسول پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس صحبت کرد. مارکُلیم باور دارد تفاوت میان آنها اندک خواهد بود چرا که از نگاه او هر قدرتی بالای ۱۰ ترافلاپس از منظر واحد پردازش گرافیکی به مانند بهشت است. او در این باره توضیح داد:
ما همیشه به اجرای بازی خود برروی رایانههای شخصی پایین رده و ضعیف فکر میکنیم، بنابراین همیشه سعی داریم بازی خود را در بهینهترین حالت خود توسعه دهیم و هر چیزی فراتر از ۱۰ ترافلاپس برای ما به مانند بهشت است.
مارکُلیم در ادامه به این نکته اشاره کرد که به نظر او، قدرت خام در واقع تفاوتی ایجاد نمیکند بلکه سیاستهای مایکروسافت مبنی بر تمرکز برروی نرمافزار، خرید استودیوهای مختلف و حمایت از سازندگان مستقل باکیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. او در این مورد گفت:
من فکر میکنم قدرت اهمیت زیادی ندارد. اگر چنین بود، نینتندو سوییچ به پلتفرمی موفق تبدیل نمیشد. من احساس میکنم استودیوهایی که مایکروسافت خریداری کرده است و توجه به آنها در کنار بررسی کیفیت عناوین مستقلی که وارد فروشگاه آنها میشود نشانههای بهتری از موفقیت آنها است.
کافی ادیکت در حال حاضر برروی Hazel Sky کار میکند که در اواخر سال جاری برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.