به تازگی مدیر بخش ارتباطات استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries)، در جریان بهروزرسانهای خبری بازی Halo Infinite به ارائهی اطلاعاتی در مورد بخش مبارزات و محیط سندباکس این اثر پرداخت.
با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی مورد انتظار و تیراندازی اول شخص Halo Infinite، استودیوی ۳۴۳ اینداستریز متعهد شده است که هر ماه با برگزاری مصاحبههای مختلف به بیان اطلاعاتی از روند توسعهی این عنوان و مواردی که قرار است آن را از نسخههای قبلی متمایز سازد، بپردازد. حال اولین جلسه از این بهروزرسانهای اطلاعاتی دیروز برگزار شد و مدیر بخش ارتباطات استودیوی ۳۴۳ اینداستریز، آقای بریان جرد (Brian Jarrard) در مقالهای طولانی تحت عنوان Inside Infinite به بیان مطالبی در وبسایت Halo Waypoint پرداخت.
در مقالهی مذکور توضیحات مفصلی در مورد سیستم مبارزه و محیط سندباکس بازی Halo Infinite داده میشود. این اطلاعات از جانب گروه Sandbox Team از استودیوی ۳۴۳ اینداستریز در اختیار مخاطبان قرار داده شده و به بررسی اتومبیلهای جنگی، اسلحهها، مکانیسمهای گیمپلی و مبارزات، تجهیزات و محیط خواهد پرداخت. از همین رو آقای بریان جرد در مصاحبه با این تیم، سوالاتی در مورد فلسفهی مبارزات بازی Halo Infinite و نوآوریهای آن مطرح کرد که به نقش پر رنگ وسایل نقلیه و اسلحههای جدید در آن اشاره داشتند.
به گفتهی تیم توسعهی بخش سندباکس، ویژگیهای محیط و مبارزات بازی Halo Infinite بر اساس دو فلسفهی اصلی این سری توسعه یافتهاند و سعی شده است در کنار نوآوری، این دو ویژگی به مانند نسخههای قبلی سری حفظ شوند. نخستین فلسفه این است که تمامی اسلحهها، وسایل نقلیه و مکانیسمهای مبارزه باید مطابق اصل پاداشدهی به بازیباز توسعه یابند. این ویژگی که اسلحهها، تجهیزات و وسایل نقلیه مطابق با مهارت و حس کنجکاوی بازیبازان نتایج متفاوتی را برای هر فرد رقم خواهند زد را میتوان یکی از امضاهای سری Halo به شمار آورد. فلسفهی دوم این است که سری Halo یک مجموعهی قدیمی و پر طرفدار بوده و نسخهی Halo Infinite به مدت طولانی تحت پشتیبانی تیم توسعه خواهد بود؛ از همین رو بسیار ضروری است که تمامی مواردی که بازیبازان در نسخههای قدیمی از آنها رضایت داشتند و یا از وجود آنها ناراحت بودند، بسیار مورد توجه قرار گیرد. در واقع تیم توسعهی ۳۴۳ اینداستریز قصد دارد با بازیبازان و طرفداران سری Halo به صورت مستقیم همکاری نماید و رابطهای بر پایهی احترام و صداقت را پایهریزی کند.
علاوه بر موارد فوق، گروه Sandbox Team به پنج اصل ضروری مبارزات بازی Halo Infinite اشاره کرد و اظهار داشت که هرعنوان موفق و محبوب از این سری، در مبارزات خود این اصول را رعایت کرده است. نخستین اصل با نام The Dance معرفی شد و به مبارزات همهجانبه و آتشبازیهای سری Halo اشاره دارد. تیم توسعه در توضیح این اصل اظهار داشت که مبارزات عنوان Halo Infinite در واقع به مانند سمفونی انتخابهای مختلف در میدان نبرد به شمار میآید و بازیبازان باید برای کشتن دشمنان، مهارتهای خود در زمینهی حرکت، سرعت، زمانبندی و تیراندازی را با هماهنگی ترکیب نموده و برای مقابله با هر گروه از مهاجمان با انتخابهای ترکیبی خود، بهترین استراتژی ممکن را اتخاذ نمایند.
اصل دوم Tools of Engagement نام داشته و به این نکته اشاره دارد که تمامی تجهیزات و اسلحههای درون بازی Halo Infinite هم کاربرد منحصر به فرد خود را دارند و هم میتوانند به بازیبازان سبکهای مختلف مبارزه و مقابله با دشمنان را هدیه دهند. سومین اصل مبارزات بازی Halo Infinite، تحت عنوان Lone Wolf معرفی شد. این بخش به بازیبازان این امکان را خواهد داد که اگر هیچ همراه و مبارزی در کنار خود نداشتند، بتوانند با احساس قدرت و اتکا به مهارت خود در تمام مبارزات و نبردها پیروز شوند.
به گفتهی تیم بخش سندباکس، اصل چهارم Connected to Actions نام داشته و بیانگر ماهیت سریع و بدون اصطکاک حرکت و تیراندازی در سری Halo است. سرانجام اصل پنجم تحت عنوان Survivability معرفی شد که بر اساس آن، تیم توسعه قصد دارد به بازیبازان درک عمیق و واقعی از مقولهی آسیبپذیری بر اساس سناریوهای مختلف مبارزه در میدان نبرد بدهد. بر اساس این مورد، بازیبازان با انتخاب خود میتوانند سناریوهای مبارزهای مختلفی را رقم بزنند و هر کدام از این سناریوها، میتوانند در صورت اشتباه صدمات و آسیبهای متفاوتی را به بار آورند.
علاوه بر اصول بخش مبارزات بازی Halo Infinite، گروه Sandbox Team اعلام کرد که تمامی وسایل نقلیه به صورت کاربردی و مطابق عوارض طبیعی درون نقشهی بازی توسعه یافتهاند و اسلحهها به همراه تجهیزات مختلف، طی آزمایشهای بسیار دقیق و جزئی طراحی شدهاند. بهروزرسان خبری بعدی بازی Halo Infinite در آخرین پنجشنبهی ماه میلادی آینده برگزار خواهد شد و شرکت ۳۴۳ اینداستریز در آن به ارائهی اطلاعاتی در مورد بخش Halo Zeta و فلسفههای طراحی محیطهای جدید بازی Halo Infinite خواهد پرداخت.
عنوان علمی-تخیلی Halo Infinite هماکنون در حال توسعه بوده و قرار است در فصل پاییز سال جاری میلادی بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس سری اس و سری ایکس عرضه خواهد شد.