بازیهای یوبیسافت (Ubisoft) در نسل هشتم بیش از هر زمان دیگری مورد انتقاد شدید قرار گرفتهاند. از مشکلات فنی گرفته تا پرداختهای درونبرنامهای، اما احتمالا بزرگترین مشکل این بازیها به عقیدهی بسیاری، عدم نوآوری در آنها و کپیبرداری از یکدیگر باشد. موردی که یوبیسافت امید دارد تا در نسل نهم حل کند.
با توجه به فروش ناامیدکنندهی Tom Clancy’s The Division 2 و Ghost Recon: Breakpoint و نزدیک بودن نسل نهم کنسولها، به نظر میرسد این ناشر بزرگ بالاخره تصمیم به تغییر روند کاری خود گرفته است. در نسل هشتم، عملکرد یوبیسافت به گونهای بود که به هر یک استودیوهای زیر مجموعه این ناشر، یک بازی محول میشود، اما محصول نهایی تمام پروژهها باید از زیر ذرهبین یک تیم واحد عبور میکرد. یکی از کارکنان یوبیسافت که خواسته نامش فاش نشود در این باره گفته است:
بیشتر مواقع ایدهی یک یا دو نفر در تمامی بازیهای ما گنجانده میشود. برای همین است که بازیهای یوبیسافت همگی به هم شباهت دارند.
این مهم قرار است تغییر کند، چرا که از این به بعد برای هر فرنچایز، یک تیم جدا مسئول خواهد بود. با اینکه هنوز هم بر تمامی پروژهها توسط سرژ هسکات (Serge Hascoet) بازبینی میشوند، اما هر یک از مسئولان پروژه، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت تا ایدههای خود را به بازی تزریق کنند. برخی از این مسئولان، کارگردان Child of Light یعنی پاتریک پلورد (Patrick Plourde) و کارگردان Splinter Cell یعنی ماکسیم بلاند (Maxime Béland) که پس از یک سال حضور در اپیک گیمز (Epic Games) به یوبیسافت بازخواهد گشت، خواهند بود.
این به نظر حرکت رو به جلویی برای ناشری است که مسئول برخی از بهترین عناوین تاریخ بازیهای ویدئویی است، اما در سالهای اخیر در ارائهی محصولات با کیفیت ناکام بوده است.