همانطور که اطلاع دارید، تاکنون اطلاعات و نمایشهای مختلفی از بازی Cyberpunk 2077 ارائه شده است. بهتازگی، استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) اطلاعات جدیدی را از این منتشر کرده است که به نکات جالبی اشاره دارد.
آقای جان مامیس (John Mamais)، مدیر شعبهی کراکوف استودیوی سیدی پراجکت رد، در مصاحبهای با وبسایت OnMSFT جزئیات و اطلاعات جدیدی را در خصوص بازی Cyberpunk 2077 ارائه داد. وی اشاره کرد که به طور کلی نمیتوان مدتزمان گیمپلی بازی را تخمین زد و در ادامه گفت که در شهر Night City، حدود ۷۵ ماموریت مختلف تحت عنوان داستانهای خیابانی وجود دارد.
وی در این خصوص اظهار داشت:
ما هیچ چیز مانند شبیهساز و یا گیمپلی مانند در اختیار نداریم. در بازی The Witcher 3 ما عناصر جهان باز آن را خیلی در روند توسعه انجام دادیم؛ زمانی که تنها دو یا سه نفر برروی آنها کار میکردند. حالا ما ۱۵ نفر را را برای کار برروی ماموریتها و المانهای جهان باز Cyberpunk 2077 در اختیار داریم.
لابهها و پیچشهای مختلفی در مورد آن وجود دارد. یک لایهی انفعالی وجود دارد که در حقیقت فروشندهها هستند. بعد از آن چیزهایی به نام STS وجود دارد که در حقیقت داستانهای خیابانی هستند. فکر میکنم حدود ۷۵ داستان خیابانی در Night City وجود دارد. بعد از آن نیز یک سری فعالیتهای کوچک وجود دارند.
داستانهای خیابانی همانند ماموریتهای کوچک هستند. در آنها داستان وجود دارد، اما سکانسهای داستانگویی سینمایی در آنها قرار ندارند. در حقیقت آنها راهی برای اکتشاف دنیای بازی و ارتقای شخصیت شماست.
آقای مامیس در ادامهی مصاحبه به دو ویژگی فنی بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد. اولین مورد ویژگی نورپردازی کلی همزمان (Global Illumination) بود و وی اشاره کرد که این ویژگی تاکنون به درستی نمایش داده نشده است. وی همچنین بخش صداگذاری بازی را تحسین و پیشنهاد کرد که برای لمس کیفیت واقعی صداگذاری این عنوان، در صورت امکان از یک سیستم Dolby Atmos استفاده شود تا به طور کامل در اتمسفر بازی غوطهور شوید.
وی در این خصوص گفت:
مواردی وجود دارند که تا به حال در مورد آن صحبت نشده است. کارگردان ما همچنان در مورد سیستم نورپردازی همزمان بازی صحبت میکند که هنوز زیبایی آن را به طور کامل مشاهده نکردهایم. اینطور به نظر میرسد که این ویژگی بسیار نفسگیرتر از آن چیزی است که تاکنون دیدهایم.
در مورد بخش صداگذاری، برنامهنویسان ما از یک سیستم صوتی جدیدی استفاده میکنند تا صدا کاملاً واقعبینانه بهنظر برسد. اگر من یک بازیباز ثروتمند بودم، یک سیستم Dolby Atmos را خریداری میکردم تا کیفیت واقعی صدا در بازی Cyberpunk 2077 را حس کنم. در این حالت شما در فضا و اتمسفر بازی غرق میشوید.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ پنج شنبه، ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۹۹ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، سرویس گوگل استدیا و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از این بازی، مقالهی اولین نگاه آن را از طریق نشانی قرار گرفته مطالعه بفرمایید.