همیشه وقتی تریلر گیم پلی یک بازی را می بینم، اگر آن بازی ، بازی من باشد از همان اولین تریلر این را می فهمم و دقیقا می دانم که آن بازی همان چیزی است که من دوست دارم و عاشقش خواهم شد. این موضوع کاملا در مورد بازی Mortal Shell برای من صادق بود و خیلی زود این بازی تبدیل شد به یکی از ۲-۳ بازی مورد انتظار من در سال ۲۰۲۰. در همان نخستین تصاویر و تریلری که از بازی Mortal Shell مشاهده کردم واضح بود که با عنوانی خاص با حال و هوایی منحصر به فرد، تاریک، غمناک و سنگین طرف هستیم. مبارزات بازی در نخستین تریلرهای آن بسیار وزین و سنگین به نظر میرسیدند و نوید یک عنوان جذاب را میدادند.
همه چیز در نمایش های بازی خاص به نظر میرسید و انگار سازندگان طراحی ها و المان های مخصوص و منحصر به فرد خود را با برخی فاکتورهای سری سولز آمیخته بودند تا عنوانی به نام Mortal Shell را خلق کنند. حالا این عنوان را تمام کرده ام و باید بگویم واقعا انتظارش را نداشتم یک تیم ۱۵ نفره چنین عنوان AAA جذابی بسازند که در سطح بازی های بزرگ است و واقعا وقتی آن را تجربه می کنید باور نمی کنید یک تیم کوچک این عنوان را ساخته اند. البته نه این که ضعف نداشته باشد بلکه نقاط مثبت و جذاب و خاصش خیلی زیاد هستند. در واقع می توانم بگویم این بازی یکی از بزرگترین سورپرایزهای سال ۲۰۲۰ است که شاید کسی انتظارش را نداشت به این خوبی باشد.
Mortal Shell که توسط استودیو Cold Symmetry ساخته شده است در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ توسط کمپانی Playstack برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شد و توانست بازخوردهای خیلی خوبی را هم کسب کند و برای مثال وبسایت گیم اسپات امتیاز ۸ را به این عنوان اختصاص داد. اگر بخواهم به صورت کلی و خلاصه Mortal Shell را تعریف کنم دقیقا می شود این؛ ترکیب زیبایی از دارک سولز و بلادبورن و سکیرو و لرد آو فالن به همراه سیستم جدید زره و سلاح. به این ترتیب که بازی درجه سختی و سیستم مجازات سولز را دارد. سیستم یک بار زنده شدن بعد از مرگ سکیرو را دارد. سیستم Insight های بلادبورن را در قالب Glimpse دارد. سیستم نبرد و وزن سلاح و زره لردز آو فالن را دارد. به اضافه ی سیستم سلاح و زره مخصوصا خود.
این چند جمله ای که خدمت شما عرض کردم دقیقا تعریف خلاصه ی Mortal Shell است. در این مطلب قصد داریم تا در مورد المانها و خصوصیات مختلف Mortal Shell صحبت کنیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم تا تصمیمگیری برای انتخاب یا عدم انتخاب آن را برای شما آسانتر کنیم. هرچند که به نظر بنده تجربه این بازی برای تمام گیمرهای هاردکور واقعا لازم است چون قطعا سورپرایزتان می کند. به هر شکل اگر به این عنوان علاقمند هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد المان های مختلف آن کسب نمایید با من و گیمفا در ادامه مطلب “نقد و بررسی بازی Mortal Shell” همراه شوید.
از نظر داستانی Mortal Shell همان روند سری سولز یعنی داستان گویی محیطی را در پیش گرفته است البته خب کیفیت و عمق داستانش و تعداد و جذابیت شخصیت هایش اصلا و ابدا در حد سری سولز نیست. در واقع Mortal Shell تمرکز خیلی خاصی بر داستان ندارد و سعی نمی کند تا یکی از بهترین داستان هایی که شنیده اید را برای شما روایت کند اما باز هم داستان و روایت آن که بیشترش را از صحبت کردن با شخصیت ها و خواندن متن های موجود در محیط متوجه می شوید، جذابیت خاص و مرموز بودن جالبی را دارند.
این پر رمز و راز بودن باعث می شود به سرنوشت و فهمیدن گذشته ی این دنیا علاقمند شوید، دنیایی که از بین رفته و تباه شده است. شما به عنوان یک شخصیت برهنه به هوش می آیید و باید در پیشروی در دنیای بازی و پیدا کردن پوسته ها یا Shell های مختلف و صحبت با شخصیت های مختلف و خواندن متن ها، به رمز و راز و سرنوشت دنیای بازی و خودتان پی ببرید. از آنجایی که بازی بسیار جدید است چیز خاصی در مورد داستان آن برای شما نمی گویم تا خودتان آن را تجربه کنید اما از نظر کلی باید گفت داستان بازی Mortal Shell یک حالت مرموز و خاص به همراه روایت محیطی دارد که جذابیت خودش را داراست و تا حدی در این زمینه موفق عمل کرده است،
از لحاظ کلیت بصری باید گفت بازی Mortal Shell یک بازی بسیار تاریک و غمزده است که با ترکیب طراحی های عجیب و رنگ بندی مرده با دنیایی تاریک و مرموز، شخصیت های عجیب و هیولاهای مختلف به همراه المان های داستان گویی محیطی خلق شده است و اتفاقا این ترکیب از نظر بصری جواب داده است و نه تنها یک بازی جذاب را پدید آورده است بلکه در طول بازی هم شما را به خود جذب می کند و کاملا درگیر فضای سیاه و تاریک و غمزده بازی می شوید، فقط ای کاش رنگ بندی برخی مراحل شارپ تر بود زیرا در مواردی حس می شود محیط ها زیادی کهنه و مرده هستند.
بازی از لحاظ گرافیک فنی اوضاع خوب و با ثباتی دارد و شما را با مواردی مثل افت فریم و باگ های عجیب و … اذیت نخواهد کرد. کیفیت تکسچرها و بافت های بازی در حد خوبی هستند و با این که نزدیک به بهترین های نسل هشتم نیستند ولی قابل قبول و مناسب عمل می کنند و به شما ضد حال نمی زنند. در واقع از نظر فنی بازی Mortal Shell عنوانی کاملا باثبات و بهینه شده است که هرگز شما را آزار نمی دهد و اجازه می دهد حداکثر لذت را تجربه تان ببرید. به شخصه و در طول تجربه چندین ساعته با کنسول پلی استیشن ۴ معمولی، هیچ اثری از افت فریم و مشکلات فنی مشاهده نکردم و بازی کاملا باثبات و روان اجرا می شود. نورپردازی بازی هم جزو نکات خوب آن است و دنیای تاریک و سیاه آن را جذاب تر کرده است.
نورپردازی ها به خوبی و مناسب با فضاسازی دنیای بازی انجام شده است و با آن سنخیت دارد. در واقع نورپردازی بازی در تشدید حس ویرانی و تاریکی و سیاهی دنیای Mortal Shell نقش پررنگی دارد و شاهد یک نورپردازی جذاب هستیم. البته یک مورد منفی که باید به آن اشاره کنم اغراق در زنگ های مرده در بازی است که حالتی کهنه و رنگ و رو رفته به برخی مناطق بازی بخشیده است. از نظر گرافیک هنری نیز در Mortal Shell شاهد یک بازی بسیار جذاب با طراحی های هنرمندانه و خاص هستیم که شبیه به آن را زیاد در بازی های دیگر ندیده ایم. طراحی های بازی چه از نظر فضاسازی محیط های مختلف و تنوع آنها و چه از نظر کیفیت طراحی های ظاهری دشمنان و باس ها شما را به خود جذب می کند و کاملا درگیر فضای سیاه و تاریک و غمزده بازی می شوید،
در بازی شاهد محیط های مختلف یخ زده و ویران شده و مناطقی مثل یک کتابخانه باستانی یا سیاهچالی مخوف هستیم که تنوع خوبی دارند و شما را از تکرار شدن محیط ها خسته و دلزده نمی کنند که این نکته بسیار مهمی است. طراحی هنری بازی و خلق دنیای آن حالتی کاملا تاریک و غم زده دارند و دنیایی را تداعی می کنند که هیچ شادی و نشاطی در آن باقی نمانده است. هیچ خبری از رنگ های زنده و محیط هایی شاداب نیست و همه دنیای بازی حالتی خاکستری و تیره با رنگ هایی مات و مرده دارند. از نظر نوع طراحی ها نیز بازی وضعیت خیلی خوبی دارد و موجوداتی که در قالب دشمنان و باس ها خلق شده اند ظاهری بسیار خاص و جذاب دارند.
Mortal Shell از لحاظ گیم پلی عنوانی است که سیستم معنی دار مبارزات و برخی المانهای جذاب گیم پلی سری سولز و لردز آو فالن و سکیرو و بلادبورن را با برخی المان های جدید در راستای خلق یک بازی باکیفیت استفاده کرده است که تاکید ویژهای بر مبارزات سخت و نفس گیر دارد. از نکات خوب بازی که خیلی از بازی های سولز لایک در آن ناموفق عمل می کنند، بالانس کلی درجه سختی بازی در مناطق مختلف و باس فایت هاست که خوشبختانه Mortal Shell در این زمینه خیلی متعادل و نرمال عمل کرده است و کل بازی در یک روند متعادل، دشوار و چالش برانگیز است و بازی بالانس درجه سختی را در بخش های مختلف یا هنگام باس فایت ها به هم نمی زند. البته خب طبیعی است که برخی از باس ها و دشمنان نسبت به بقیه سخت تر و قوی تر هستند ولی به صورت کلی اگر بازی را خوب یاد بگیرید مبارزات بازی کاملا منطقی و جذاب هستند.
در واقع Mortal Shell از نظر سختی عادلانه عمل میکند و شما با مهارت، صبر و تاکتیک می توانید پیروز و فاتح میدان نبرد باشید. البته خوب می دانید که همیشه در این جور بازی ها تا قبل از این که پیروز شوید و یا راه پیروز شدن را یاد بگیرید به نظرتان همه چیز در بازی ناعادلانه است! ولی پس از پیروزی است که کیف می کنید و بادی به غبغب می اندازید و حس یک گیمر هاردکور به شما دست می دهد! برویم سراغ تجهیزات بازی. سیستم زره ها در این بازی مختص خود و کاملا متفاوت از دیگر عناوین است. شما در بازی کلا به ۴ نوع Shell دسترسی دارید که می توانید آنها را پیدا کرده و بپوشید.
این ها در واقع همان کلاس ها هستند. یعنی یک Shell سبک است و خط استامینا را حسابی زیاد می کند و راحت با آن غلت می زنید و استامنیا زود تمام نمی شود ولی به جایش خط سلامتیان کم است و آسیب پذیرتر هستید. یک shell دیگر برعکس است و بسیار سنگین و قدرتمند است و خط سلامتی را بسیار افزایش می دهد و خیلی کمتر آسیب می بینید ولی به جایش استامنیای کمی دارید و زود نوار کوتاهش خالی می شود. دو shell دیگر هم چیزی بین این دو هستند و در واقع در این بازی کلاس شخصیت و زره آن به هم وابسته هستند و یکی هستند. شما می توانید بسته به نوع بازی کردنتان این Shell ها را با هم تعویض کنید. هر کدام از این Shell ها هم یک دایره ی مختص خود از مهارت ها و ارتقاها دارند که می توانید از هر Shell که بیشتر استفاده می کنید میزان روح یا تجربه کسب شده تان را برای ارتقای مهارت های آن خرج کنید.
البته برای ارتقای مهارت های هر Shell، جدا از خرج روح یا تجربه که در این بازی Tara نام دارد یک المان دیگر هم نیاز دارید که Glimpse نام دارد و مثل insight های بلادبورن است. به طور کلی باید بگویم این که فقط ۴ عدد زره در بازی وجود دارند مقداری کم است. این که ۴ کلاس در بازی باشند عدد قابل قبولی است ولی این که فقط ۴ زره در بازی قرار داشته باشد که هر کدام برای یک کلاس است در مقایسه با عناوین سولزبورن قدرتمند مثل Suege و Nioh و Lords of Fallen کم تعداد است و جا داشت تا تنوع بیشتری را از این نظر شاهد بودیم. لازم به ذکر است که در این بازی اصلا چیزی به اسم ارتقای شخصیت بر اساس لول زدن وجود ندارد. بلکه شخصیت فقط Shell های مختلف را عوض می پوشد و مهارت های این Shell ها را افرایش می دهد. در واقع چیزی مثل عناوین سولز لایک وجود ندارد که شما لول بزنید و امتیاز اسکیل پوینتتان را روی قدرت و استامنیا و چابکی و .. خرج کنید.
اگر بخواهم راستش را بگویم این که در بازی سیستم ارتقای شخصی و لول زدن شخصیت وجود ندارد مقداری برای من ناامید کنده بود و اگر این موضوع در بازی وجود داشت قطعا هم عمق گیم پلی بیشتر می شد و هم بازی ارزش تکرار بیشتری پیدا می کرد زیرا اکنون که بازی را به صورت کامل تمام کردم انگار دلیل خاص دیگری ندارم که دوباره آن را شروع کنم. قطعا لول زدن شخصیت می تونست خیلی به این موضوع کمک کند. در بازی جدا از ارتقای قابلیت های Shell، شما می توانید با ارتقای قدرت سلاح ها هم شخصیتتان را قوی کنید. صحبت از سلاح ها شد. در این بازی مثل دیگر عناوین سولز لایک یا خود دارک سولز این طور نیست که مدام در دنیای بازی سلاح پیدا کنید و بردارید بلکه کلا در بازی ۵ عدد سلاح از ۵ کلاس مختلف وجود دارند که شامل مواردی مثل شمشیر یک دستی، شمشیر دو دستی، نیزه و سلاح دوتایی هستند. هر کدام از اینها را یک بار در بازی پیدا می کنید و دیگر تا آخر آن را دارید و در مناطق چک پوینت می توانید آنها را با هم عوض کنید و سلاحی که برایتان بهتر است بردارید و آن را ارتقا بدهید.
ارتقای سلاح ها توسط آیتم هایی که در دنیای بازی پیدا می کنید انجام می شود و مثلا می توانید قدرت آسیب یک سلاح را زیاد کنید و یا برای آن یک حمله ویژه باز کنید که از Resolve استفاده می کند (چیزی شبیه نوار جادو). دقیقا در اینجا هم مثل تعداد زره ها باید بگویم این که ۵ کلاس سلاح در بازی قرار داشته باشد عدد قابل قبولی است ولی این که فقط ۵ عدد سلاح در بازی باشد یعنی از هر کلاس فقط یکی، تعداد مناسبی نیست و تعداد سلاح ها و تنوع آنها جا داشت که بیشتر باشد، دقیقا مثل زره ها. تازه در بازی راحت نمی توانید هر وقت می خواهید و بدون محدودیت مدام سلاح و Shell خو را عوض کنید زیرا برای این کار باید آیتم خاص داشته باشید که تعدادشان هم در بازی زیاد نیست.
فقط در منطقه چک پوینت اصلی و مرکزی بازی است که می توانید بدون استفاده از آیتم، سلاح و Shell خود را عوض کنید. یکی از المان های خاص و یونیک این بازی در مورد سیستم آیتم های آن است که یک سیستم آشنایی یا Familiarity دارند. یع۸نی وقتی یک آیتم را بار اول پیدا می کنید اصلا نمی دانید که آن چکار می کند و چه ویژگی دارد. وقتی که یکی دو بار از آن استفاده و آن را امتحان کنید تازه در توضیحات اضافه می شود که چه اثری دارد. به همین ترتیب هر چقدر بیشتر از آن استفاده کنید توضیحاتش و اطلاعاتش کامل تر می شود و بیشتر می فهمید که آن آیتم کجاها بیشتر به کار می آید و چه اثراتی دارد. این سیستم ادامه دارد تا وقتی که بعد از حدود ۷-۸ بار استفاده از یک آیتم سیستم آشنایی آن به حد نهایی و ماکزیمم خود می رسد.
به طور کلی این سیستم در مورد آیتم ها یکی از المان های جالب و جدیدی است که سازندگان در این بازی به کار برده اند و حتی استفاده از آیتم ها را هم برای شما تبدیل به یک امتحان و چالش کرده اند. سیستم دفاع این بازی کاملا منحصر به فرد و یکی از خصوصیات اصلی این عنوان است. سیستم دفاع در این عنوان Hardened نام دارد و شما می توانید با فشردن دکمه ای وقتی دشمن دارد به شما ضربه می زنید برای یکی دو ثانیه تبدیل به سنگ شوید و هیچ آسیبی نبینید. از این موضوع در طول بازی استفاده زیادی می توانید بکنید و در واقع اصلا می توانید گیم پلی را بر اساس این سیستم پیاده کنید و با استفاده از Shell ی که قابلیت ارتقا دادن برای طولانی کردن زمان Hardened را دارد، از ضربات سنگین دشمنان قسر در بروید و بلافاصله هم ضربه بزنید. زیرا نکته جالب اینجاست که شما حتی در وسط حمله تان هم می توانید دفاع را زده و تبدیل به سنگ شوید و وقتی ضربه دشمن فرود آمد شما ادامه حمله را روی دشمن پیاده می کنید.
این سیستم واقعا هوشمندانه و یونیک است که در این بازی پیاده شده و ایده سازندگان و پیاده کردن صحیح آن در بازی جای تحسین دارد. همچنین سیستم دفع حمله یا Parry و بعد از آن ضد حمله ی قوی زدن نیز وجود دارد که می توانید در کنار سیستم دفاع Hardened از آن استفاده کنید و البته برخی حملات اصلا قابل دفع کردن نیستند و یا باید سریعا سنگ شوید یا غلت زده و جاخالی دهید. در بازی بعد از مرگ Tara هایی که جمع کرده اید در محل مرگ می مانند و باید برگردید و در یک بار فرصت آنها را دوباره بردارید وگرنه از بین می روند. همچنین مثل بازی سکیرو در این عنوان یک گزینه شانس دوم یا یک بار زنده شدن بعد از مرگ را هم دارید که عمق خوبی به بازی بخشیده است. اگر شما بعد از مردن که از Shell پرتاب می شوید بیرون، بتوانید خیلی سریع و قبل از خوردن ضربه ی دیگر و مرگ کامل، خود را به Shell برسانید و دوباره واردش شوید، شانس دوم خود را خواهید داشت.
به طور کلی باید این گونه گفت که در گیم پلی دشوار بازی، حمله و دفاع و جاخالی دادن با مدیریت نوار قدرت بدنی، تغییر دادن Shell ها در مبارزه با دشمنان و باس مختلف و باس ها و استفاده صحیح و به جا از حملات خاص سلاح ها در مبارزات بازی برای موفقیت شما بسیار مهم و حیاتی است و باید صبر و شکیبایی زیادی برای از پای در آوردن دشمنان داشته باشید. Mortal Shell از لحاظ تنوع دشمنان تقریبا خوب عمل کرده است و هر چه پیش می روید دشمنان جدیدتری به بازی اضافه می شوند. همچنین در زمینه ی باس فایت ها واقعا بازی Mortal Shell عالی عمل می کند و چندین باس فایت جذاب که هر کدام کاملا متفاوت از دیگری هستند را در برابر شما قرار می دهد و اصلا و ابدا از باس فایت های عالی و بالانس شده ی بازی خسته نمی شوید.
اگر بخواهم خیلی سخت گیرانه و یا شاید با بی انصافی با این بازی رفتار کنم می توانم بگویم یکی از موارد نه چندان خوب بازی کوتاه بودن تقریبی آن نسبت به عناوین سولز و سولز لایک است. یعنی در بازی جایی که انتظار نداشتم ناگهان دیدم به باس نهایی رسیدم آن هم در حالی که شاید حدود ۲۰ ساعت بازی کرده بودم آن هم ۲۰ ساعت برای من که کل نقطه نقطه بازی را گشتم و همه جا را زیر و رو کردم یعنی اگر کسی بازی را سریعا دنبال کنید شاید ظرف ۱۳-۱۴ ساعت آن را تمام کند که برای عنوانی در این سبک زمان کوتاهی است. اما، اما دوستان این را هم بدانید که یک تیم ۱۵ نفره واقعا دیگر تمام توانشان را گذاشته اند و نیامده اند بازیشان را الکی طولانی کنند و کیفیت را فدای کمیت کنند بلکه یک بازی واقعا عالی و جذاب را برای شما تدارک دیده اند که شاید مقداری کوتاه تر از عناوین سولز و سولزلایک باشد ولی برای یک تیم کوچک واقعا شگفت انگیز است. تازه از این مهم تر نکته قیمت بازی است که نصف یک بازی بزرگ AAA قیمت دارد ولی محتوایش و کیفیت محتوایش از خیلی از عناوین پر ادعای ۶۰ دلاری هم بیشتر است.
در مجموع در خصوص بخش گیم پلی بازی باید گفت Mortal Shell یک تجربه جذاب و عمیق و چالشبرانگیز است که ای کاش مقداری زمانش طولانی تر بود ولی باید انصاف هم داشت و توجه کرد که با یک بازی ۳۰ دلاری طرف هستیم آن هم از تیمی ۱۵ نفره. Cold Symmetry به شکلی خلاقانه و عالی و بدون تقلیدٰ میراث عناوین آقای میازاکی را در قالب یک عنوان جذاب در آورده است و آن را با ایدهها و سبک خاص خود ترکیب کرده است تا عنوانی اتمسفریک و دشوار را برای ما به ارمغان آورد که در بسیاری از المان های آن ادای احترام به شاهکارهای مختلف استاد میازاکی به چشم میخورد و هنر سازندگان این است که با وجود این الهام گرفتنها بازیشان هرگز رنگ و بوی کپی و تقلید و تکرار را ندارد و عنوانی است که روی پای خود ایستاده است و اگر مقایسهای هم میشود میخواهیم زیبایی این بازی را نمایان کنیم.
خوشبختان صداگذاران شخصیت های بازی توانسته اند کاملا موفق عمل کنند و با این که تعداد شخصیت های بازی خیلی زیاد نیست ولی آن هایی که هستند به معنای واقعی سنگین و مرموز و اصطلاحا خفن حرف می زنند و شاهد کیفیت صداگذاری بالایی در Mortal Shell هستیم. در مورد صداگذاری های بازی باید گفت واقعا چه صداگذاری های محیطی و صداگذاری شخصیت ها هیچ گونه ایراد و مشکل خاصی ندارد. صداگذاری شخصیت ها با ظاهر آنها همخوانی دارد و از کیفیت خوبی بهره مند است. صداهای محیطی نیز قابل قبول هستند و مشکل خاصی ندارند. موسیقی های متن و قطعات مختلف ساندترک بازی نیز به خوبی با فضای خاص و مرده ی بازی همخوانی دارند و شنوای قطعات موسیقی مناسبی در بازی هستیم که درست است در حد برترین ها نیستند ولی به خوبی نقش خود را در القای بیشتر حس و حال و فضای بازی به بازیباز ایفا می کنند و بازی از این نظر نمره قبولی می گیرد.
در نهایت و بعد از بررسی بخش های مختلف بازی باید بگویم اگر از طرفداران عناوین آقای میازاکی و بازی هایی با مبارزات سنگین و معنی دار و وزین و باس فایت های جذاب هستید، تجربه عنوان Mortal Shell را قطعا به شما پیشنهاد می کنم زیرا که با توجه به المان های مورد علاقه شما تجربهای لذتبخش و جدید ولی با حس و حال آشنا در انتظارتان خواهد بود. مخلص کلام این که تجربه Mortal Shell برای خیلی از بازیبازان لذتبخش است، مگر کسانی که از سختی و چالش در بازیها هراس دارند و از آن فراری هستند که در این صورت نباید به سمت این بازی بروید، چون با یک عنوان هاردکور طرف هستیم.
همان طور که در ابتدای مطلب خدمت شما عزیزان عرض کردم اگر بخواهم به صورت کلی و خلاصه Mortal Shell را تعریف کنم دقیقا می شود این؛ ترکیب زیبایی از دارک سولز و بلادبورن و سکیرو و لرد آو فالن به همراه سیستم جدید زره و سلاح. به این ترتیب که بازی درجه سختی و سیستم مجازات سولز را دارد. سیستم یک بار زنده شدن بعد از مرگ سکیرو را دارد. سیستم Insight های بلادبورن را در قالب Glimpse دارد. سیستم نبرد و وزن سلاح و زره لردز آو فالن را دارد. به اضافه ی سیستم سلاح و زره مخصوصا خود. این دقیقا تعریف خلاصهی Mortal Shell است.
در مورد این بازی یک نکته بسیار حائز اهمیت است. این را بدانید Mortal Shell که کاملا کیفیت یک بازی AAA را دارد عنوانی است که تنها ۱۵ نفر آن را ساخته اند و تازه با این که محتوای کافی دارد و کیفیت محتوایش هم از خیلی بازی های بیشتر است، قیمتش نصف یک بازی ۶۰ دلاری است! در واقع درست است که Mortal Shell ضعفٰٔهایی هم داردٰٰٰ، ولی باور کنید که خلق چنین عنوانی با این سطح از کیفیت برای یک سازنده مستقل و تیمی که تنها شامل ۱۵ نفر بوده است یک دستاورد شگفت انگیز و فراتر از فوق العاده به حساب می آید که نشان می دهد بلند پرواز بودن خیلی وقت ها خوب و لازم است.