بخشی از جذابیت سری Horizon ناشی از شخصیت اصلی شجاع آن یعنی Aloy است و طبیعتا نکات مختلفی وجود دارد که یک طرفدار مشتاق باید دربارهی او بداند.
Horizon Zero Dawn عنوانی بود که از تمایل گوریلا گیمز (Guerrilla Games) برای خلق چیزی جدید، به وجود آمد. قبل از انتشار این بازی، این استودیو مجموعهای از بازیهای شوتر اول شخص موفق را در قالب Killzone ساخته بود، اما Horizon Zero Dawn از سبک گرفته تا قهرمان اصلی آن، کاملا با Killzone متفاوت بود.
Aloy، قهرمان داستان این سری، در حال حاضر تبدیل به یکی از شخصیتهای موردعلاقهی طرفداران شده است. رفتار، شجاعت و علاقهی او به دانش باعث شده است که طرفداران بیشتر او را بشناسند و بیشتر عاشق این شخصیت شوند. او در عین قهرمانیهای خود، کنجکاو و تشنهی کسب دانش است. در ادامه میخواهیم به نکاتی که کمتر کسی از این شخصیت محبوب میداند بپردازیم.
هشدار: این مقاله حاوی اسپویل داستانی بازی Horizon Zero Dawn است.
شکل و شمایل Aloy از روی یک هنرپیشهی هلندی به نام هانا هوکسترا (Hannah Hoekstra) الگوبرداری شده است. جالب اینجاست که هانا تنها چند ماه قبل از معرفی بازی در E3 به مدل چهرهی Aloy تبدیل شد. جوچن ویلمسن (Jochen Willemsen)، تهیه کنندهی بازی، در حالی که در خانه مشغول تماشای تلویزیون بود، این بازیگر را مشاهده کرد.
در طرف دیگر صداپیشگی Aloy توسط یکی دیگر از بازیگران با استعداد انجام شده است. صداپیشهی کودکی Aloy توسط آوا پاتر (Ava Potter) انجام شده، در حالی که Aloy بزرگسال توسط اشلی برچ (Ashly Burch) صداگذاری میشود. قبل از کار بر روی Horizon Zero Dawn، اشلی قبلا در تعدادی بازی ویدیویی دیگر مانند Borderlands، Rise of the Tomb Raider و Life is Strange نیز وظیفهی صداپیشگی شخصیتهای مختلفی را بر عهده داشت.
در حالی که هیچ بیانیهی رسمیای از طرف سازندگان بازی در مورد ریشهی نام Aloy وجود ندارد، یک سری فرضیات در این مورد وجود دارد که به نظر میرسد واقعا منطقی باشند.
نام Aloy میتواند از کتاب H.G. Wells به نام Time Machine الهام گرفته شده باشد که در آن مردی به آینده سفر میکند و با نژاد پیشرفتهتری از انسانها به نام “Eloi” روبرو میشود. فرضیهی دیگر این است که نام Aloy میتواند از آلیاژ Alloy گرفته شده باشد، مادهای که نتیجهی ترکیب فلزات مختلف است. جالب اینجاست که نام Rost نیز میتواند از کلمهی Rust (به معنای زنگ زدن) گرفته شده باشد.
هنگامی که Aloy در مناطق مختلف نقشه اسکن میشود، اسکنها فقط 94.47٪ از DNA او را با Elizabeth Sobeck یکسان تشخیص میدهند. علیرغم این که Aloy بسیار شبیه Elisabet است، به نظر نمیرسد که این شخصیت کپی دقیقی از او باشد. این توجه توسعه دهندگان به جزئیات بسیار ستودنی است؛ چرا که در زیستشناسی، هر زمان که DNA یک شکل حیات شبیهسازی میشود، کلون ساخته شده، همیشه 100% مشابه با منبع آن نخواهد بود.
ماتیاس دی یونگ (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی Horizon Zero Dawn، طی مصاحبهای اعلام کرده بود که در حین ساختن دنیای بازی، آنها به دنبال یک الگو بودند که به اندازهی کافی قوی باشد و با محیطهای خشن و رباتهای خشمگین و ترسناک مطابقت داشته باشد. برای این الگو، آنها به Sarah Connor از سری فیلمهای Terminator و Ripley از فرنچایز Alien مراجعه کردند.
علاوه بر این، شخصیت Ygritte از سریال محبوب Game of Thrones نیز به عنوان یک الگو در هنگام ساخت Aloy استفاده شد. جالب توجه است که Aloy و Ygritte هر دو دارای چند ویژگی مشابه از جمله سلاح، رنگ مو و چهرهی تقریبا شبیه به هم هستند.
هنگام طراحی ظاهر فیزیکی Aloy، تیم گوریلا گیمز میخواست او را تا حد امکان واقعی بسازد. برای این که Aloy کمی حقیقیتر باشد، آنها مطمئن شدند که تیپ بدن او طوری طراحی نشده است که «غیرواقعی» و «اغراقآمیز» شبیه به طراحی شخصیتهای زن دیگر باشد. به گفتهی سازندگان، دادن بدن یک سوپرمدل به او منطقی نخواهد بود، زیرا هیچ کس به طور واقع بینانه مانند یک سوپرمدل به نظر نمیرسد. در عوض، آنها بدن بسیار واقع بینانهای که از یک فرد واقعی با فیزیک فعال و قوی انتظار میرود را برای Aloy طراحی کردند.
هنگام ساخت بازی، اعضای تیم سازندهی Horizon Zero Dawn از ابتدا میدانستند که قرار است یک شخصیت زن را در نقش اول قرار دهند. هنگام بحث دربارهی این ایده با سونی، یکی از مدیران ارشد این شرکت به درستی یا نادرستی این تصمیم فکر کرد و چارهای اندیشید.
برای حل این بحث، تیم توسعه و سونی گروهی از محققان بازار را استخدام کردند تا مشخص کنند که آیا مردم نگران جنسیت قهرمان داستان هستند یا خیر. همان طور که معلوم شد، جنسیت قهرمان برای گیمرها تفاوت چندانی ندارد. در واقع تا زمانی که پلیرها با یک بازی مناسب مواجه باشند، برایشان فرقی نمیکند که قهرمان داستان آن بازی، مؤنث باشد یا مذکر.
یکی از ویژگیهای اصلی شخصیت Aloy، تمایل او به کنجکاوی و اشتیاق او برای کشف است. سازندگان او را به این شکل ساختهاند تا پلیرها بتوانند واقعاً با او ارتباط برقرار کنند. این واقعیت که Aloy هرگز دنیا را فراتر از مرزهای قبیلهی خود کاوش نکرده و تا حد زیادی از اسرار عمیقتر آن غافل است نیز هدفمند انجام شده بود.
در واقع ارتباط او با گیمرها به این صورت است که هر زمان پلیرها پس از کشف یک مکان جدید، ماشینهای جدید یا یادگیری چیزهای جدید در مورد گذشتهی او و علت وضعیت جهان متعجب شوند، Aloy نیز با آنها این حس شگفت زدگی را احساس میکند.
در گفتگوی بین Elisabet Sobeck و هوش مصنوعی GAIA، این شخصیت فاش کرد که اگر بخواهد صاحب فرزندی شود، میخواهد او کنجکاو، با اراده و دلسوز باشد و دوست دارد که فرزندش “دلسوزی کافی برای شفای دنیا” را داشته باشد.
در یک رویداد جالب، Aloy دارای تمام این صفات است. Aloy از کنجکاوی زیادی برخوردار است به طوری که توانست بفهمد چگونه کد یک ماشین را دور زده و آن را به یک متحد تبدیل کند. او همچنین ارادهی باورنکردنیای دارد، چرا که کارهایی را انجام داده است که میدانست درست هستند، حتی اگر جامعه آنها را اشتباه میدانست. دلسوزی او نیز نمایان است؛ Aloy حتی با وجود اینکه در تمام زندگیاش مورد طرد، شرمساری و حتی حملهی قبیلهاش قرار گرفته بود، اما همچنان مایل بود زندگی خود را در موارد متعدد به خطر بیندازد تا از آنها محافظت کند.
Aloy یک چهرهی محبوب در جامعهی گیمینگ و گیمرها به حساب میآید و حتی در بازیهای دیگری نیز ظاهر شده است. اولین حضور Aloy خارج از Horizon Zero Dawn به بازی Monster Hunter: World برمیگردد، جایی که جمع آوری و تجهیز یک مجموعه زره کامل، به پلیرها این امکان را میدهد تا از زره Nora Brave Aloy به همراه پوستهی کامل او برخوردار شوند.
او همچنین به عنوان یک ایستراگ در جدیدترین بازی هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding ظاهر شد که در آن به صورت هولوگرام در کنار یک Watcher و یک Tallneck نشان داده میشود. علاوه بر این دو حضور، Aloy به تازگی در Genshin Impact نیز به عنوان یک شخصیت قابل بازی اضافه شده است.
ماجراجویی Aloy در سرتاسر Horizon Zero Dawn بسیار جالب و قهرمانانه است. او اساساً به عنوان یک فرد طرد شده و بی مادر در قبیلهای که به شدت از مادرسالاری پیروی میکند، شروع به کار کرد. وی سرانجام به قبیله راه یافت، پذیرفته شد و در شجاعت، مهارت و قهرمانی شهرت خاصی را به دست آورد و در اواخر بازی، او عملا به عنوان یک شخصیت معنوی و عضوی از قبیله که شایستهی دیدار و ارتباط با خدای سرزمین خود است، دیده میشد. در واقع Aloy طی ماجراجویی خود از یک رانده شده به یک قهرمان و از یک هیولا به یک خدا تبدیل شد.
داستان Aloy بسیار شبیه به داستانهای کلاسیک است، جایی که شخصیتی از ناکجاآباد و بدون هیچ نام و نشانی دست به یک ماجراجویی بزرگ میزند تا به بزرگترین قهرمان نسل خود تبدیل شود.