توسعه دهندگان بازی Dying: 1983 در آخرین مصاحبهی خود اعلام کردند که این بازی بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ همزمان از وضوح تصویر ۴K و قابلیت رهگیری پرتو با نرخ فریم ۶۰ بهره خواهد بود. همچنین، قابلیت اجرای بازی با نرخ ۱۲۰ فریم نیز در دستور کار تیم توسعهی این بازی قرار دارد.
با ورود به نسل نهم کنسولهای بازی و بهره گیری از سخت افزارهای بسیار قویتر از سابق، راه برای دسترسی بازیبازان کنسولها به نرخ فریمهای بالاتر از ۳۰ هموار تر از سابق شده است و امیدواریم که این موضوع در نسل نهم نه به عنوان یک قابلیت، بلکه به عنوان یک اولویت در دستور استودیوها قرار بگیرد. به عنوان مثال، تیم توسعهی بازی Dying: 1983، اخیراً اعلام کرد که علاقهمندان به این بازی و دارندگان کنسول پلیاستیشن ۵ قادر خواهند بود تا آن را بدون قربانی کردن قابلیتهایی نظیر رهگیری پرتو و یا بدون کاستن از وضوح تصویر، با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نموده و از تجربهاش لذت ببرند.
آقای لو ژیانگیو (Luo Xiangyu)، مدیر عامل استودیوی نیکام (NEKCOM) و کارگردان بازی Dying: 1983، در مصاحبهی اخیر خود با وبسایت گیمینگ بولت چنین اظهار داشت که:
اجرای بازی Dying: 1983 بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ از رهگیری پرتو، وضوح تصویر ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت همزمان هدف گزاری ما است. همچنین حالت ۱۲۰ فریم بازی نیز تحت آزمایش است؛ هرچند نمیتوان در مورد عملی شدن آن تضمین دهم.
همچنین، وی در ادامه به تمجید از سخت افزار کنسول پلیاستیشن ۵ پرداخت و از چگونگی توسعهی بازیها بر روی آن توضیحات مختصری داد. از طرفی دیگر وی در مورد کم و کیف حالت ۱۲۰ فریم بازی اذعان داشت که:
همانطور که اشاره کردم ما در تلاش هستیم تا حالت ۱۲۰ فریم را به بازی بیفزاییم، اما حتی بدون این حالت نیز بهره گیری از وضوح ۴K، رهگیری پرتو و نرخ ۶۰ فریم نیز بسیار عالی به نظر میرسد.
بازی Dying: 1983، در تاریخی نامعلوم از سال جاری میلادی برای کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.