استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) توانست با عنوان Ghost of Tsushima به موفقیت خارقالعادهای دست پیدا کند و البته شرکت سونی نیز از این موفقیت بسیار خرسند است. بازی تنها در سه روز اول عرضه بیش از ۲٫۴ میلیون نسخه فروش داشت و همچنان در رتبههای اول پرفروشترین بازیهای انگلستان قرار دارد. به احتمال زیاد در آینده شاهد ادامهای بر بازی خواهیم بود اما آیا بخش چندنفره در برنامهی تیم توسعه قرار دارد؟
وبسایت گیمزبیت (GamesBeat) در گفت و گوی اخیر خود با کارگردان بازی، نیت فاکس (Nate Fox)، این سوال را مطرح کرد که “آیا در زمان ساخت هیچوقت بخش چندنفرهای را در نظر داشتید؟” فاکس در جواب گفت:
ما همیشه برروی روایت داستان تحول جین تمرکز داشتیم و این همیشه یک تجربهی تکنفره بوده است اما کسی چه میداند در آینده چه رخ خواهد داد.
به هیچ عنوان آشکار نیست که چگونه میتوان تجربهی تکنفرهی به وجود آمده را در قالب چندنفره ارائه داد و اصلا مشخص نیست که آیا چنین قابلیتی به خوبی جواب میدهد یا خیر. شاید یک بخش co-op که بازیبازان بتوانند سامورایی خود را خلق کنند و با دشمنان مبارزه کنند جذاب باشد اما مهمتر از بخش چندنفره ایدههای مربوط به نسخهی دوم این بازی است که البته دومین حملهی مغولها میتواند یکی از گزینههای انتخابی باشد.
آقای فاکس همچنین در مورد فراگیری سریع مکانیکها و به عبارتی آسان بودن بازی در مقابل عناوینی مانند Sekiro: Shadows Die Twice را مطرح کرد. او در این باره توضیح داد:
هدف اصلی بازی گسترهی عظیمی از بازیبازان مختلف بود. ما به هیچ عنوان قصد نداشتیم که چالش برانگیز شدن بازی باعث شود مخاطب از تجربهی داستان باز بماند و یا این که فقط به اکتشاف جزیرهی سوشیما بپردازد. ما قصد داشتیم یک چالش خوب را به آنها ارائه دهیم البته اگر آنها چنین خواستهای داشته باشند. ما زمان زیادی را صرف توسعهی سیستم مبارزهی شمشیری کردیم، سیستمی که سخت اما در عین حال منصفانه باشد. شما میتوانید سختی را بالا ببرید و این یک حرکت منصفانه است.
اگرچه بازی در زمان عرضه شامل یک “حالت سخت” میشد اما بهروزرسانی اخیر سختی”مرگبار” را اضافه کرد که مبارزات را بسیار هیجانانگیزتر میکند.
عنوان انحصاری Ghost of Tsushima در حال حاضر برای پلتفرم پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا بخش چندنفره با فضای این عنوان هماهنگ است و میتواند مدتها طرفداران را مشغول خود نگه دارد؟