بهتازگی برخی از توسعهدهندگان بازی Crimson Desert از استودیوی پرل ابیس (Pearl Abbys)، اطلاعات جدیدی از این عنوان را به اشتراک گذاشتهاند.
بدون شک نمایش بازی Crimson Desert در رویداد The Game Awards 2020، یکی از بهترین نمایشهای این مراسم بود. این اثر عنوانی در سبک اکشن نقشآفرینی جهان باز که استودیوی کرهای پرل ابیس، سازندهی بازی Black Desert، وظیفهی ساخت آن را برعهده دارد. اخیراً توسعهدهندگان بازی در مصاحبه با بخش انگلیسی مجلهی رسمی پلیاستیشن، اطلاعات جدیدی از آن را منتشر کردهاند.
دائیل کیم (Daeil Kim)، تهیهکنندهی اجرایی Crimson Desert و بنیانگذار پرل ابیس میگوید تیم سازنده در تلاش است که چند نوع گیمپلی را در این بازی به مخاطبان ارائه دهد. به همین دلیل، این بازی شامل حالت اکشن-ماجراجویی و حالت Co-Op خواهد بود.
ما این بازی را طوری طراحی کردهایم تا بازیبازانی که به تجربهی بخش چندنفره میپردازند، بتوانند به بازی تکنفره روی بیاورند و از جنبههای رقابتی فاصله بگیرند. همچنین این بازی به گونهای طراحی شده است که به بازیبازانی که به دنبال یک گیمپلی تعاملی هستند اجازه میدهد تا از تجربهی بخش تکنفره به بخش چندنفره روی بیاورند.
HwanKyoung Jung، یکی از تهیهکنندگان Crimson Desert، میگوید هنگامی که بازیبازان بخش داستانی را به پایان میرسانند، محتوای مربوط به داستان برای تجربه همچنان وجود خواهد داشت. به گفتهی وی، وجود بخش چندنفره در بازی موجب میشود تا عمر آن افزایش پیدا کند.
“ما میتوانیم به شما بگوییم که حتی پس از پایان بخش داستانی MacDuff، احتمالاً محتوایی مربوط به داستان برای بازی کردن وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر، بازیباز میتواند انتظار داشته باشد که پیش از آنکه همهی اهداف را به سرانجام برساند، فعالیتهای مختلفی را در بازی پیدا کند. همچنین المانی از بخش چندنفره وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. حالت چندنفره به بازیبازان این فرصت را میدهد هنگامی که با دوستانشان بخشهای مختلف جهان را کشف میکنند، روایتهای درون بازی خود را شکل دهند.
توسعهدهندگان Crimson Desert قصد داشتند تا جهانی با فرهنگهای مختلف از جمله وایکینگ ها و سرزمینهای شمال اروپا را خلق کنند. همچنین آنها علاقه زیادی به تاریخ اروپا داشتند؛ به این معنی که بازی مذکور برای مخاطبان غربی خواهد بود.
سازندگان در این مورد میگویند:
ما به طور خاص به ساخت یک بازی برای مخاطبان غربی علاقهمند شدیم. با این کار، تعدادی از اسطورههای اروپایی، قرون وسطایی و نقوش فرهنگی را در بازی قرار دادیم و تلاش کردیم تا به طور دقیق برخی از ویژگیهای فرهنگ اروپا را که برای بازی مهم بودند، بررسی کنیم. در نتیجه ما چیزی منحصر به فرد در Crimson Desert خلق کردیم.
به گفتهی سازندگان، سیستم مبارزات در بازی Crimson Desert نسبت به عنوان Black Desert بسیار پیشرفتهتر خواهد بود و بدون شک بازیبازان از شنیدن این موضوع خوشحال میشوند. سیستم مبارزات برای یک بازی اکشن ماجراجویی با تمرکز شدید بر نبردهای تعاملی بهینه شده است. دشمنانی با سبکهای مختلف مبارزهای وجود دارند و بازیبازان در هنگام حمله باید حملات خود را کاملاً به موقع انجام دهند.
در Crimson Desert، بازیبازان در هنگام نبرد باید حملات خود را در موقعیتهای مناسبی اجرا کنند. زمانبندی و نحوهی حرکت بازیباز در مبارزات بسیار مهم خواهد بود. همچنین بازیبازان باید حملات خود را با سایر اعضای گروه خود هماهنگ کنند. با توجه به انواع گوناگونی از دشمنان که در بازی وجود دارند، بازیبازان باید حملات خود را متناسب با نوع دشمنان تنظیم کرده و به طرز متفاوتی مبارزه نمایند.
توسعهدهندگان برای جهان باز Crimson Desert سعی کردهاند تا جایی که میتوانند عناصر تعاملی گیمپلی را در آن بگنجانند. بازیبازان نه تنها میتوانند با NPCها و سایر اعضای گروه خود تعامل داشته باشند بلکه میتوانند به جهان پهناور بازی سفر کنند، به ماجراجویی بپردازند و مکانهای مرموز و مخفی را در سراسر دنیای این اثر کشف کنند.
بازی Crimson Desert در زمستان ۲۰۲۱ برای کنسولها و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.