هالی گراس (Halley Gross)، یکی از نویسندگان The Last of Us Part 2، به تازگی در مورد روند انتخاب و حذف محتوا برای یک بازی صحبت کرده است. او در این باره گفته است که محتوای زیادی از The Last of Us Part 2 حذف شده است.
ناتی داگ (Naughty Dog) با The Last of Us Part 2 قصد دارد که یکی از جاهطلبانهترین بازیهای تاریخ استودیو را عرضه کند. مدت زمان این بازی ۲۵ الی ۳۰ ساعت است و دارای برخی از بزرگترین محیطهایی است که این استودیو تا کنون خلق کرده است. اما باز هم با این وجود به نظر میرسد که هنوز هم محتوای بسیار از The Last of Us Part 2 حذف شده است.
در مصاحبهای با Sector، هالی گراس که یکی از نویسندگان بازی است در مورد روند توسعهی بازی صحبت کرده است. به گفتهی او، ناتی داگ در نهایت مجبور به حذف بخشهای زیادی از بازی شده است. گراس گفته است که نیل دراکمن (Neil Druckman)، کارگردان بازی، مسئول تصمیمگیری در این باره بوده است و او در نهایت مشخص میکرده که آیا بخشی از بازی باید حذف شود یا خیر:
ما استودیوی عظیمی داریم که پر از افراد مستعد است. این افراد ایدههای خیلی خوبی دارند، اما در نهایت باید تصمیم بگیریم که کدام بخش برای خلق تجربهای منسجم مناسب است و کدام بخش باید حذف شود. در نهایت محتوای بازی باید به موضوع آن ربط داشته باشد. نیل مسئول این کار بود و او چه در زمینهی داستانگویی، گیمپلی و یا جنبهی هنری بازی تصمیم میگرفت. همه چیز در بازی باید با تم مرکزی آن سازگار باشد. سختترین بخش برای استودیو، حذف محتوا است. محتوای زیادی از The Last of Us Part 2 حذف شده است.
بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۳۹۹ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.