برخلاف ساختههای قبلی استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، بازی Ghost of Tsushima شامل یک سیستم انتخاب بین خوب و بد یا همان کارما (Karma System) نمیشود. با این حال، براساس اطلاعات منتشر شده، تصمیمات شما در شرایط مختلف تاثیر مستقیمی برروی جهان بازی و دیگر شخصیتهای حاضر در آن خواهد داشت.
در جدیدترین جلد از مجلهی رسمی پلیاستیشن (Official PlayStation Magazine)، اطلاعات جدیدی از نحوهی تعامل بازیباز با محیط اطراف و دنیای بازی Ghost of Tsushima منتشر شده است. در این مجله به این موضوع اشاره شده است که تصمیمات شما میتواند تاثیر مستقیمی بر رابطهی شما با شخصیتهای حاضر در بازی داشته باشد.
نحوهی پیش روی در جهان بازی و داستان تا حد زیادی به کارهایی که شما میخواهید انجام دهید، بستگی خواهد داشت. همانطور که شما به صورت یکنفره به جنگ علیه ارتش مغولها میروید، با افراد زیادی متحد خواهید شد و تصمیماتی که در شرایط مختلف میگیرید استحکام پیوند بین شما و آنها را مشخص خواهد کرد. شیمورا (Shimura) ممکن است با نحوهی مبارزات شما مشکل داشته باشد. ماکوتو (Makoto) یک کماندار خبره است که در استفاده از شمشیر نیز مهارت بالایی دارد و میتواند برای شما یک یار ارزشمند بوده و داستان نبردهای شما را در سراسر منطقه پخش کند. با این حال، اگر او مخالف تصمیمات شما باشد، ممکن است در نهایت در مقابل شما قرار بگیرد و با شما مبارزه کند.
در جدیدترین جلد از مجلهی رسمی پلیاستیشن، اطلاعات جالبی از مکانیکهای موجود در بازی نیز منتشر شده است. در بازی Ghost of Tsushima، زمان همیشه در جریان خواهد بود و بازی مدت زمانی که از آغاز نبرد گذشته است را ثبت خواهد کرد.
با هدف واقعگرایانهتر کردن بازی، شما بدون کمک گرفتن از نقاط کلیدی به گشت و گذار در جزیره خواهید پرداخت و مقصد بعدی خود را صرفا براساس دانش خود و محیط اطراف انتخاب خواهید کرد. استودیوی ساکر پانچ سابقهی ساخت بازیهای جهانباز را دارد ولی محیطهای محدود و بستهی این بازی کمی با ساختههای قبلی سازنده تفاوت دارد. همانطور که شما به گشت و گذار در محیطهای بازی میپردازید، زمان در جریان خواهد بود و عناوین مختلف به شما میگویند که از زمان آغاز حمله چه قدر زمان گذشته است.
در کنار تمامی موارد یاد شده، بازی Ghost of Tsushima تلاش دارد با بهره گیری از ابزارها و امکانات مختلف مانند بمبها، تیرهای آتشین و وسایل مختلف، تنوع را به گیمپلی بازی اضافه کند.
یک حملهی سریع Iaijutsu زمانی که شمشیر شما در غلاف حضور دارد، میتواند خون دشمنان شما را بر زمین بریزد. همچنین شما میتوانید از طناب و قلاب خود برای عبور بیسر و صدا از میان دشمنان استفاده کرده و بدون این که دیده شوید از پشت به آنها حمله کنید. علاوه بر این، جین (Jin) ابزارهایی مانند بمب چسبان (Sticky Bomb) و تیرهای آتشی را در اختیار دارد که میتواند به او در ایجاد آشوب در میان دشمنان کمک کند.
تیم سازنده به این موضوع نیز اشاره کرده است که مهارتهای جین در طول بازی به حدی پیشرفت میکند که از بین بردن یک اردوگاه کامل از ارتش دشمن نیز برای شما ممکن خواهد بود.
بازی Ghost of Tsushima در تاریخ جمعه ۶ تیر ماه سال جاری (۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. اگر شما نیز بیصبرانه منتظر تجربهی این بازی هستید، مطالعهی مقالهی «آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم» میتواند برای شما جذاب باشد. علاوه بر این، توصیه میکنیم اطلاعات داستانی منتشر شده دربارهی بازی را نیز از دست ندهید.