این طور که به نظر میرسد، نینتندو در آیندهی نزدیک علاقهای به سرویسهای ابری بازی ندارد. به گفتهی آقای شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس بخش بینالمللی نینتندو، این سرویسها قرار نیست در این دهه جایگزین کنسولهای بازی شوند.
در حالی که رئیس بخش آمریکای شمالی نینتندو، آقای رجی فیلزیم (Reggie Fils-Aime) پیش از این پیشبینی کرده بود که بازی برروی سرویسهای ابری، با اختلاف پرکاربرترین روش بازی در طول این دهه خواهد شد، فوروکاوا نظر دیگری دارد. در مصاحبهای با یک نشریهی ژاپنی، او اعلام کرد که ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد تا این سرویسها جایگزین کنسولهای بازی به صورت سنتی شوند. رئیس بخش بینالمللی نینتندو در مصاحبه با مجلهی Nikkei گفت:
احتمال این وجود دارد که بازی برروی سرویسهای ابری یک دهه بعد توجه عموم مردم را جلب کند. با این حال، در حال حاضر بعید میدانم این سختافزار اختصاصی جایی برود.
نینتندو در حال حاضر چند بازی براساس سرویسهای ابری برای کنسول سوئیچ عرضه کرده است. از جمله یک نسخهی ابری از بازی Assassin’s Creed Odyssey که تنها در ژاپن قابل دسترس است. فوروکاوا ادامه میدهد:
تا دانستن واقعی نتیجه، زمان زیادی مانده است. البته باید بگویم که تمرکز برروی روشهایی از بازی که تنها مختص به یک سختافزار هستند، بیفایده خواهد بود. زمانی که مخاطب شما بگوید که میتواند به جای این کنسول، برروی کنسولها یا تلفنهای همراه دیگری بازی کند، کار شما تمام است.
فوروکاوا در این مصاحبه همچنین از لازمهی توجه به تکنولوژیهای جدید و واقعیت افزوده صحبت کرد. میتوانید این بخش از مصاحبهی او را در این لینک مطالعه کنید.