تور فریک (Tor Frick)، بنیانگذار استودیوی نئون جاینت (Neon Giant)، به بازیبازان اطمینان داد که قابلیتهای رهگیری نور (Ray Tracing) و DLSS به نسخهی ایکسباکس گیم پس (Game Pass) بازی The Ascent خواهند رسید.
روز گذشته گزارش شد که برخلاف نسخهی استیم، نسخهی گیم پس بازی The Ascent از رهگیری نور و DLSS پشتیبانی نمیکند. این موضوع باعث شد که تعدادی از بازیبازان این عنوان به Reddit بروند تا در این مورد بحث کنند؛ زیرا نمیدانستند که این دو نسخه متفاوت خواهند بود. در حال حاضر، هیچ گزینهی DLSS یا رهگیری نوری در منوی تنظیمات نسخهی گیم پس بازی The Ascent وجود ندارد.
با این حال، تور فریک در توییتر تأیید کرد که نئون جاینت در حال حاضر بر روی پشتیبانی نسخهی گیم پس بازی از قابلیتهای DLSS و رهگیری نور، کار میکند. فریک به تعدادی از توییتهای بازیبازان شاکی نیز پاسخ داد و به آنها اطمینان داد که پشتیبانی از این ویژگیها به زودی اجرا میشود.
تور فریک به سوالی راجع به کمبود این ویژگیها در نسخهی گیم پس و عدم وجود گزینهی تنظیم سختی در نسخهی استیم بازی، پاسخ داد:
ما در حال کار بر روی آنها هستیم. البته عدم وجود تنظیم سختی برای من یک خبر جدید است، ممنون که این مورد را به من اطلاع دادید!
او همچنین در پاسخ به سوالی که دربارهی دلیل این تفاوتها و مورد بررسی قرار گرفتن آنها پرسیده شده بود، گفت:
دربارهی دلیل این تفاوتها، مراحل ساخت برای دو نسخه متفاوت بوده است و فقط The Ascent را از فروشگاهی به فروشگاه دیگر نبردیم. قطعا ما با شرکای خود در حال بررسی این مشکلات به منظور رفع آنها و برابری نسخهی گیم پس با استیم هستیم.
در حالی که نئون جاینت به این موضوع پرداخته است، هنوز مشخص نیست که چه زمانی میتوانیم انتظار بهروزرسانی را داشته باشیم. انتشار بهروزرسانیهای پشتیبانی مانند این ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد، اما توسعهدهنده احتمالاً به دنبال این است که آن را در اسرع وقت عرضه نماید تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند. انتشار عنوان The Ascent قبلا به تعویق افتاده بود و وجود چنین مشکلاتی با توجه به تاخیر در عرضه، کمی عجیب است.
بازی The Ascent در حال حاضر بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس و ایکسباکس سری اس در دسترس است. در صورت تمایل میتوانید از این نشانی نقدها و نمرات این عنوان را مشاهده کنید.