سبک بازی | اول شخص |
قابلیت اجرا بر روی | PlayStation 4 Xbox One PC |
تاریخ انتشار بازی | May 5, 2017 |
توسعه دهندگان بازی | arkane studios |
منتشر کنندگان بازی | bethesda softworks |
موتور بازی سازی | cryengine |
سن مجاز | ۱۸+ |
مدهای بازی | single player |
Prey بازی تیراندازی اول شخصی است که آرکین استودیو آن را تولید و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. بازی قرار است در می سال 2017 برای ویندوز، پلی استیشن 4، و اکس باکس وان منتشر شود.
در بازی Prey بازیکن، نقش مورگان یو را در ایستگاه فضایی تالوس1 که به دور ماه می چرخد را بر عهده می گیرد. جایی که در آن تحقیقاتی در مورد اجتماعی از دشمنان فضایی به نام تایفون در حال انجام است. در حالی که تایفون ها از سلول های خود فرار می کنند؛ بازیکن از سلاح ها و قابلیت ها گوناگونی که از تایفون ها نشات می گیرد، استفاده کرده تا از کشته شدن توسط نیروهای فضایی دوری کند و به دنبال راهی برای فرار از ایستگاه باشد.
ایستگاه فضایی برای بازیکنان جهان باز بوده(open world) و بازیکن در آن با پیشرفت به آیتم ها و قابلیت های کلیدی دست می یابد که ماهیت آن چیزی شبیه به بازی Metroidvania است.
Prey یک بازی تیراندازی اول شخص با عناصر بازی ایفای نقش و داستان قوی است. بازیکن نقش مورگان یو را بر عهده می گیرد، یک انسان که درایستگاه فضایی با دشمنان بیگانه ی بیشماری مواجه می شود. بازیکن توانایی انتخاب بعضی از ویژگی های یو از جمله جنسیت را دارد و تصمیماتی که توسط بازیکن گرفته می شوند عناصر داستان بازی را تغییر خواهند داد. بازیکن برای زنده ماندن کنترل یو را به دست گرفته تا با جمع آوری و استفاده از اسلحه ها و منابعی که در ایستگاه وجود دارد، در مقابل بیگانگان از ایستگاه دفاع کرده و آن ها را شکست دهد.
طبق گفته ی کارگردان خلاق بازی رافائل کولانتونیو، به جای اینکه ایستگاه دارای مراحل و سطح های مختلف باشد، روند مداومی را پیش می گیرد که در زمان مورد نیاز بازیکن مجبور به بازگشت به مناطقی می شود که قبلا آن ها را کاوش کرده است. بازیکن همچنین می تواند در جاذبه ی صفر بیرون از سفینه به دنبال میانبرهایی باشد که مناطق مختلف ایستگاه فضایی را به هم می رساند.
کولانتونیو همچنین اعلام کرد که موجودات فضایی دارای قدرت های گوناگونی هستند که کاراکتر بازیکن در طول زمان بازی قادر به کسب آنها می باشد، مثل موجود بیگانه ای که قابلیت تبدیل شدن به وسایل روزمره را دارد مثلا یک صندلی.
بازی پایان های زیادی خواهد داشت، طبق گفته ی ریکاردو بیر رهبر طراحان، پایان بازی به دو داستان بزرگ منتهی شده که به برخورد بازیکن با انسان های نجات پیدا کرده و ایستگاه بستگی دارد. اما بیر همچنین گفت جایگشت های کوچک بسیار زیادی بر پایه اتفاقات مشخصی وجود خواهند داشت.
محیط و داستان بازی Prey
Prey در یک دوره زمانی متناوب رخ می دهد جایی که رئیس جمهور ایالات متحده John F. Kennedy از سوء قصدی که در سال 1963 بر علیه او انجام شد جان سالم به در می برد. Kennedy به عنوان رئیس جمهور به برنامه ی فضایی منابع مالی بیشتری اختصاص می دهد که این کار به این پروژه اجازه رشد و نمو می دهد.
با توجه به فعالیت انسان ها در فضا یک نیروی بیگانه متشکل از گونه های مختلف که جمعا تایفون نامیده می شوند، به زمین حمله میکنند. ایالات متحده و اتحادیه جماهیر شوروی سوسیالیستی برای دفاع در مقابل تایفون و تسخیر آنها با یکدیگر متحد می شوند. با کمک یکدیگر ایستگاه فضایی تالوس1 که به دور ماه می گردد را می سازند تا به عنوان زندانی برای تایفون ها استفاده شود.
در طول زمان، ایستگاه توسط نمایندگی های گوناگونی گسترش پیدا کرده که نتیجه ی آن طیف گسترده ای از نما ها از سیستم اینده نگری تا هنر دکو خود را نشان می دهد. ایالات متحده پس از سقوط جماهیر شوروی مالکیت کامل ایستگاه را به دست می گیرد و جهت آزمایش تایفون ها بر روی زندان آزمایشگاه هایی بنا می کند.
پس از رخداد یک حادثه مرگبار بین دانشمندان و تایفون ها در ایستگاه فضایی، ایالات متحده پروژه را منحل می سازد.
سال ها بعد، شرکت TranStar کنترل ایستگاه را به دست می گیرد. پیشرفت در علوم اعصاب به دانشمندان اجازه ی مهار و کنترل تایفون ها را می دهد، برای استفاده از این علم از فیزیولوژی برای برنامه ریزی مجدد مغز جهت تولید قابلیت های جدید، استفاده میکنند کهNeuromods نام دارند(از جمله قابلیت های مافوق انسانی).
TranStar از فروش Neuromods ها در زمین موفقیت مالی بسیاری به دست می آورد. در زمانی که بازی اتفاق می افتد حدود سال 2032 TranStar، ایستگاه را گسترش داده است تا برای زندگی کارکنان مناسب باشد که بعضی اوقات تا دوسال قبل از بازگشتن به زمین در ایستگاه فضایی زندگی میکنند.