Microsoft Flight Simulator تقریبا تصویری بیعیب و نقص از مکانهای واقعی دنیا را ارائه میدهد، اما با چند باگ عجیب و غریب که داخل کدهای بازی وجود دارد.
بهدلیل سیستم ساخت نقشه بر پایه الگوریتم، بعضی از باگهای Microsoft Flight Simulator منجربه نتایج خندهدار میشوند؛ از آبهایی که قوانین فیزیک را نقض میکنند تا آسمانخراشهایی که آنقدر بلندند که برای ترافیک هوایی خطرناکاند.
چهارده سال از انتشار نسخهی قبلی Microsoft Flight Simulator میگذرد و همچنان هدف نسخهی جدید بازی همان است: پرواز با انواع مختلفی از هواپیماها در فضایی واقعی از زمین. مسلما این بازی فرصتی عالی برای بازیبازان جهت گشت و گذار و سفر به مقاصد رویایی در تعطیلی کل جهان ایجاد میکند یا حداقل در صورت تمایل میتوانند پروازی ۱۶ ساعته از لسآنجلس به دوبی داشته باشند.
برای ایجاد چنین فضایی از کرهی زمین، Flight Simulator از الگوریتمی برای تولید جهان استفاده میکند. این یک شگفتی گرافیکی و یکی از شگفتآورترین بازیهای ۲۰۲۰ است. ایجاد جهان به کمک هوش مصنوعی، تقریبا نسخهای بی عیب و نقص از جهان را میسازد، اما آن خالی از نقص نیست.
درحال حاضر، بخش مربوط به Microsoft Flight Simulator 2020 در ردیت (Reddit) مملوء از خطاهای یافته شده در این الگوریتم است. از هوشمصنوعی بصری انتظار میرود که ساختمانهای مهم و تاریخی برای بازیبازان تکرار کند، اما یکی از ایراداتی که خلبانان در ساعات اولیه انتشار به آن برخوردند، کاخ عجیب باکینگهام بود که به جای یک معماری زیبا، کل کاخ با یک ساختمان ادارای سبک دهه ۹۰ جایگذاری شده بود که اصلا جذاب نیست.
اما این بازی فرصت بینظیری را برای سفر به جهان ارائه میدهد و ساخت چنین فضایی بسیار تحسین برانگیز است. درحالی که به دور دنیا پرواز میکنید، ممکن است در استرالیا با آسمان خراشی در مسیر خود برخورد کنید. مشکل در کد باعث شده است که ساختمان برج ملبورن به اندازه ۲۱۲ طبقه کشیدهتر شده باشد. از دیگر اشکالات عجیب و غریب میتوان به رودخانهی Thames که دارای صداهایی عجیب و به Stonehenge که تنها دو سانتیمتر ارتفاع دارد، اشاره کرد.
Microsoft Simulator Flight برای رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد و نسخهی اکسباکس وان آن نیز درحال توسعه است.