هدف باندای نامکو (Bandai Namco) و فرامسافتور (FromSoftware) از ساخت و عرضه بازی Elden Ring، وسیع کردن جامعهی طرفداران دو کمپانی است.
عنوان Elden Ring پروژهی بزرگی برای فرامسافتور به عنوان سازنده و ناشر آن، باندای نامکو است. معاون رئیس بخش بازاریابی دیجیتال بخش اروپا باندای نامکو، هروی هوئردت (Hervé Hoerdt)، در مصاحبهای اعلام کرد که هدف از ساخت Elden Ring، جلب هواداران بیشتری نسبت به فرنچایز Dark Souls است.
هوئردت گفت:
سری Dark Souls توانست در کشورهای مختلفی به موفقیت برسد، شاید جهانی نشد، اما چیز زیادی هم از آن کم نداشت. ایدهی پشت Elden Ring جلب نظر گروه بزرگتری از گیمرها است. این بازی، پروژهی بزرگی برای باندای نامکو و همچنین فرامسافتور است. علاوه بر افرادی که در ژاپن روی این عنوان کار میکنند، افراد زیادی در اروپا نیز به توسعهی آن مشغول هستند.
عنوان Elden Ring بسیار جاهطلبانه است و فرامسافتور و باندای نامکو امیدوارند تا بتوانند با آن جامعهی طرفداران خود را وسیعتر کنند. من معتقدم این عنوان افراد بسیاری را راضی خواهد کرد. با این که کار ما تجارت است، اما در تلاش هستیم تا اثری خاص و سرگرمکننده که برای میلیونها نفر لذت بخش باشد، بسازیم.
استفاده کردن از فردی به معروفی جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) برای کمک در ساخت دنیای بازی، نشانهی دیگری از جاهطلبی این دو کمپانی محبوب است.
آقای هوئردت پیرامون تاریخ انتشار این عنوان توضیح داد که:
ما سابقهی عرضه آثار در ماه ژانویه را داریم و برای ما خوب هم بوده است. حس خوبی راجب انتشار یک بازی در کریسمس و یا در اواخر ماه مارچ که همه در حال انتشار عناوین خود هستند، ندارم. اوایل ژانویه، بعد کریسمس و بعد از سال نو میلادی نیز زمان خوبی نیست و در نتیجه اواخر ماه ژانویه بهترین انتخاب ممکن بود.
بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویهی ۲۰۲۲) برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/اس، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.