طراح ارشد عنوان Dying Light 2 اخیراً در خصوص جهان این بازی و تفاوت آن با عناوین دیگر این سبک صحبت کرده است.
روند ساخت بازی Dying Light 2 از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، اما در طول سالهای اخیر پروسهی پر فراز و نشیبی را طی کرده است. به دنبال موفقیت نسخهی اول، استودیوی تکلند (Techland) در جریان E3 2018 از Dying Light 2 رونمایی کرد. این بازی ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ منتشر شود، اما با تاخیرهای متعددی مواجه شد. در همین راستا، گزارشهایی در خصوص روند نهچندان خوب توسعهی این بازی منتشر شد که البته سران تکلند این موضوع را تکذیب کردند. با این حال، مدتی پیش اعلام شد که بازی مذکور در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. به دنبال آن، اخیراً توسعهدهندگان اطلاعات جدیدی از این بازی را به اشتراک گذاشتهاند.
تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، طراح ارشد Dying Light 2، بهتازگی در مصاحبهای جدید در مورد تفاوت دنیای بازی با دیگر این سبک توضیحاتی را ارائه داده است. آقای اسمکتالا تایید کرد که بازیبازان در این بازی میتوانند براساس تصمیمات و اقدامات خود، جهان بازی را تکامل داده و تغییر دهند. ظاهراً برخی از مکانیزمهای موجود در بازی بر روی گیمپلی و جهان باز این اثر تاثیرگذار خواهند بود. این توسعهدهنده معتقد است که ارائهی آزادی عمل به بازیبازان برای شکل دادن دنیای خود بسیار نکتهی کلیدی و مهمی محسوب میشود.
خارج از جهان در حال تکامل Dying Light 2، اسمکتالا توضیح داد که جهان این بازی همچنان از دید اول شخص دنبال میشود که به اعتقاد وی به غوطهور کردن بازیبازان کمک میکند. همچنین به لطف موتور C-Engine و استفاده از CityBuilder، تکلند توانسته است نقشهی این بازی را به اندازهی ۴ برابر نسخهی اول گسترش دهد. البته هدف تکلند تنها گسترش وسعت نبوده، بلکه قرار دادن فعالیتها و محتوای مختلف نیز در اولویت قرار داشته است.
بازی Dying Light 2 در سال جاری میلادی بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس، سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.