نقد و بررسی بازی Creaks
نقد و بررسی بازی Creaks
مرداد ۹, ۱۳۹۹
Victory and Glory The American Civil War
دانلود بازی Victory and Glory The American Civil War
مرداد ۹, ۱۳۹۹

پژوهش جدید در انگلستان نشان می‌دهد ۸۴ درصد از بازی‌بازان کنسولی پلی‌استیشن ۵ را ترجیح می‌دهند

کنسولی پلی‌استیشن ۵

بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های جدید انجام شده در انگلستان، بیش از نیمی از بازی‌بازان برنامه دارند در سه ماهه‌ی ابتدایی عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنند که البته کنسول نسل بعدی سونی، پلی‌استیشن ۵، با اقتدار در صدر قرار دارد.

یافته‌های این تحقیق با دقیق‌ترین روش‌ها توسط Experience12 انجام شده است که در جریان آن شاهد مشارکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از مردم انگلستان هستیم. داد‌ه‌ها از تاریخ ۵ تیر (۲۵ ژوئن) تا ۱۲ تیر (۲ جولای) از طریق کانال‌های آنلاین MCM Comic Con جمع آوری شده‌اند. ۸۰ درصد مشارکت‌کننده‌ها بین ۱۸ و ۳۴ سال سن دارند. ۴۸ درصد این فاصله‌ی سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند که در دسته‌ی سن بالا قرار می‌گیرند و ۳۲ درصد بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند که در دسته‌ی دوم قرار گرفته‌اند. در این میان ۵۸ درصد آمار مرد هستند، ۳۸ درصد مونث، ۲ درصد جنسیت تایید نشده و ۱ درصد تراجنسیتی گزارش شده‌اند.

در جواب به این سوال که نسبت به کدام کنسول نسل بعدی هیجان‌زده هستید، ۸۴ درصد مشارکت‌کننده‌ها کنسول پلی‌‌استیشن ۵  و ۱۵ درصد اکس‌باکس سری اکس را انتخاب کردند. این نکته ارزش ذکر کردن را دارد که احتمالاََ عدم استقبال از اکس‌باکس سری اکس به سیاست‌های مایکروسافت بر می‌گردد و همچنین از طرفی شاهد انتشار عناوین اصلی آن‌ها برروی رایانه‌های شخصی هم هستیم. در رابطه با زمان خرید کنسول نسل بعدی، آمار نشان می‌‌دهد که ۳۷ درصد از افراد در “زمان عرضه” کنسول نسل بعدی خود را خریداری خواهند کرد، ۹ درصد از آن‌ها در همان ماه اول خرید خود را انجام می‌دهند، ۱۲ درصد در سه ماهه‌ی اول و ۲۶ درصد در شش ماه ابتدایی خرید خواهند کرد.

لازم است که خاطر نشان کنیم تا به این لحظه در اکثر نظرسنجی‌های معتبر از مخاطبین شاهد برتری پلی‌استیشن ۵ نسبت به اکس‌باکس سری اکس بوده‌ایم. وبسایت خبری IGN مدتی پیش یک نظرسنجی ترتیب داده بود که در آن هم شاهد برتری پلی‌استیشن بودیم. در نظرسنجی IGN پلی‌استیشن ۵ با کسب ۴۳٫۳ درصد آرا در رتبه‌ی اول قرار داشت در حالی که اکس‌باکس سری اکس با ۲۵٫۷ درصد در رتبه‌ی دوم، خرید هر دو کنسول با ۱۲٫۸ درصد در جایگاه سوم، تصمیم نگرفته با ۸ درصد در رتبه‌ی چهارم، ادامه دادن با نینتندو سوییچ در حال حاضر با ۷٫۹ درصد در جایگاه پنجم و هر کدام ارزان‌تر باشد با ۲٫۲ درصد در رتبه‌ی آخر قرار داشت. از طرفی در نظرسنجی AndroidAuthority نیز پلی‌استیشن ۵ با کسب ۶۲ درصد آرا از مخاطبین این وبسایت به عنوان پلتفرم محبوب انتخاب شد در حالی که اکس‌باکس با ۳۲٫۹ درصد در رتبه‌ی دوم و سایر پلتفرم‌ها با ۵٫۱ درصد در رتبه‌ی آخر قرار داشت.

در جریان این آمارگیری موضوع بازی‌ها نیز وجود داشت. با وجود تاخیر اخیر بازی Cyberpunk 2077 به عنوان مورد انتظارترین بازی انتخاب شد و ۴۳ درصد از افراد به این اثر رای دادند. عنوان مورد انتظار Marvel’s Avengers با ۱۵ درصد آرا در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

۵ بازی مورد انتظار در آمارگیری:

  1. Cyberpunk 2077 (سی‌دی پراجکت رد)
  2. Marvel’s Avengers (اسکوئر-انیکس)
  3. Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 Remaster (اکتیویژن)
  4. Dying Light 2 (تکلند)
  5. Halo Infinite (استودیوهای اکس‌باکس)

پژوهش جدید در انگلستان نشان می‌دهد ۸۴ درصد از بازی‌بازان کنسولی پلی‌استیشن ۵ را ترجیح می‌دهند 5

در مورد نسل حاضر، کنسول پلی‌استیشن ۴ با ۵۹ درصد محبوب‌ترین کنسول است، بعد از آن اکس‌باکس وان با ۱۶ درصد آرا در رتبه دوم، رایانه‌های شخصی با ۱۴ درصد در رتبه‌ی سوم و نینتندو سوییچ با ۸ درصد در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

با خاطر نشان کردن شیوع ویروس کرونا، هدست‌ها بیشترین فروش را در میان ابزار جانبی داشته‌اند (۱۴ درصد)، پس از آن کنترلرها (۱۰ درصد) و در آخر میکروفون، کیبورد و صندلی‌های گیمینگ (هر کدام ۳ درصد) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در میان رسانه‌های اجماعی فیسبوک با کسب ۴۶ درصد آرا در صدر قرار گرفته است، اینستاگرام با ۲۹ درصد در رتبه‌ی دوم، توییتر با ۱۷ درصد در جایگاه سوم، اسنپچت با ۲ درصد در رتبه‌ی چهارم و در نهایت تیک‌تاک با ۱ درصد در رتبه‌ی آخر قرار دارد. همچنین فیسبوک رسانه‌ای است که بیشتر بازی‌بازان اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی را دریافت می‌کنند (۲۸ درصد) و پس از آن با کسب ۲۵ درصد آرا یوتیوب قرار دارد در حالی که توییتر با ۱۵ درصد و تبلیغات آنلاین با ۱۳ درصد در رتبه‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. پیشنهادات دوستان و اینستاگرام هر کدام با ۳ درصد مشترکاََ در رتبه‌ی پنجم قرار دارند. جالب است بدانید مجله‌های سنتی کاغذی، پادکست‌ها و تبلیغات تلویزیونی تنها ۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در مورد رسانه‌های استریم، ۵۰ درصد مردم توییچ (Twitch) را ترجیح می‌دهد در حالی که ۳۹ درصد در یوتیوب به مشاهده‌ی استریم‌ها می‌پردازند. فیسبوک‌ لایو با کسب ۸ درصد آرا در رتبه‌ی سوم قرار دارد.

مشاهده‌ی فیلم، سریال تلویزیونی و یا بازی‌های ویدیویی دلیل ۳۸ درصد از افراد آمار بوده است در حالی که “یادگیری بازی‌های که من تجربه می‌کنم” ۲۳ درصد از افراد را تشکیل می‌دهد. “چت و روابط اجتماعی” نیز دلیل مشاهده‌ی ۱۰ درصد از این افراد را تشکیل می‌دهد. همچنین ۸ درصد آرا مشاهده‌ی استریم را به “محتوای یک فرد تاثیرگذار” محدود کرده‌اند و ۶ درصد آن‌ها به دلیل مشاهده‌ی “مسابقات بازی‌های ویدیویی” استریم‌ها را دنبال می‌کنند.

در آخر از افراد پرسیده شد که بیش از همه منتظر اقتباس تلویزیونی یا سینمایی از کدام بازی‌ ویدویی هستید که اقتباس HBO از عنوان The Last of Us با کسب ۳۴ درصد آرا در رتبه‌ی اول قرار گرفت در حالی که اقتباس The Witcher از نتفلیکس با ۱۹ درصد و فیلم The Uncharted با ۹ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین ۹ درصد افراد به این گزینه رای دادند که اقتباس از بازی‌های ویدیویی را متوقف کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 1 =

شروع تماس
تماس با ما
سلام
چطور می توانم کمکتون کنم؟