Peaky Blinders
نقد و بررسی بازی Peaky Blinders: Mastermind
شهریور ۲, ۱۳۹۹
بازی Gotham Knights
جزئیات جدیدی در مورد جهان و شخصیت‌های بازی Gotham Knights منتشر شد
شهریور ۲, ۱۳۹۹

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند

پلی‌استیشن ۵

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار کنسول پلی‌استیشن ۵ شرکت سونی در تعطیلات سال جاری میلادی به دست علاقه‌مندان به دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدئویی خواهد رسید. طبیعی است که هر چه به زمان عرضه‌ی جهانی این محصول منحصر به فرد نزدیک‌تر می‌شویم، هیجان و اشتیاق بازی‌بازان برای تجربه‌ی عناوین مختلف برروی این کنسول قدرتمند نسل نهمی افزایش می‌یابد.

شرکت سونی در هفته‌های گذشته نمایش‌ها و اطلاعات بسیاری در مورد قدرت و تکنولوژی‌های منحصر به فرد کنسول پلی‌استیشن ۵، کنترلر فوق‌العاده‌ی DualSence و برخی از بازی‌های انحصاری با کیفیت را به هواداران و بازی‌بازان مختلف نشان داده است اما با این حال برخی از موارد و نگرانی‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری امیدوار هستند در تجربه‌ی بازی‌ها برروی کنسول نسل نهمی شرکت سونی اندکی کمرنگ شده و یا به طور کامل اصلاح شوند. با این که شرکت سونی سابقه‌ی طولانی و پر افتخاری در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی دارد اما باز هم اشاره به برخی از موارد که بازی‌بازان دوست دارند در نسل نهم برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه نکنند، خالی از لطف نخواهد بود. به همین منظور در این مقاله به ۱۱ مورد از خواسته‌های طرفداران برند پلی‌استیشن که دوست ندارند در نسل نهم آن‌ها را تجربه کنند، اشاره خواهیم داشت.

۱. پرداخت‌های گوناگون برای تجربه‌‌ی آنلاین بازی‌ها

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 5

اگر نگاهی به دو فروشگاه بزرگ پلتفرم رایانه‌های شخصی به مانند استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epic Games Store) بیندازیم، بسیار واضح است که سرویس پلی‌استیشن پلاس از نظر عناوین رایگان، تنوع و هزینه‌ی خدمات‌دهی به مشترکانش باید پیشرفت‌های زیادی را داشته باشد تا با ارزش تلقی شود و رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید.

متاسفانه پرداخت برای سرویس‌های مختلف جهت تجربه‌ی عناوین گوناگون به صورت آنلاین به یکی از تجارت‌های پرسود صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است و بدون شک کنسول‌های بازی نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در واقع تا چند وقت پیش کنسول نینتندو سوییچ آخرین پلتفرمی به حساب می‌آمد که در برابر این پرداخت‌های آنلاین در حال مقاومت بود تا این که بخش Nintendo Switch Online به یک عنصر حیاتی برای تجارت و اقتصاد شرکت نینتندو تبدیل شد و رویای بازگشت قابلیت تجربه‌ی عناوین مختلف آنلاین به صورت رایگان به صورت کامل از بین رفت. چیزی که مشخص است بسیاری از بازی‌بازان و حتی کارشناسان صنعت بازی‌های ویدئویی با این اتفاق موافقت ندارند. به صورت کلی تصور بر این است که اگر یک مورد وجود داشته باشد که تمامی افرادی که منتظر تجربه‌ی بازی در نسل بعدی هستند بر سر آن اتفاق نظر داشته باشند، آن مسئله‌ی مربوط به عدم وجود سرویس‌های پولی برای تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از افراد معتقد هستند که وقتی هزینه‌ی زیادی را برای خرید یک بازی آنلاین و حتی بسیاری از محتویات درون آن می‌کنید، در کنار آن پرداخت یک هزینه‌ی اضافی برای سرویس‌هایی به مانند پلی‌استیشن پلاس یک اقدام دشوار و سنگین به شمار می‌آید. مطمئناً شرکت سونی نیز در استدلال وجود این سرویس به برخی ویژگی‌های مفید آن و وجود چند عنوان رایگان و باارزش اشاره خواهد کرد و معتقد است که مزایای این سرویس، ارزش هزینه‌ی آن را برای مشترکانش خواهد داشت اما اگر نگاهی به دو فروشگاه بزرگ پلتفرم رایانه‌های شخصی به مانند استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epic Games Store) بیندازیم، بسیار واضح است که سرویس پلی‌استیشن پلاس از نظر عناوین رایگان، تنوع و هزینه‌ی خدمات‌دهی به مشترکانش باید پیشرفت‌های زیادی را داشته باشد تا با ارزش تلقی شود و رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید. با این حال بسیاری از بازی‌بازان و کاربران که قصد تهیه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ را دارند امیدوار به حذف یا کمرنگ شدن نقش این سرویس در تجربه‌ی آنلاین عناوین مختلف خواهند بود.

۲. قیمت بالای کنسول

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 6

شرکت سونی در بیانیه‌های خود اعلام کرده است که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ به نسبت ارزش آن کاملا معقول و منطقی خواهد بود و این لزوما به قیمت کم این محصول اشاره ندارد. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان همچنان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ با قیمتی معقول و تا حد امکان پایین به بازار عرضه گردد.

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که بازی‌بازان و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی در خرید کنسول‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند مربوط به برچسب قیمتی محصول مورد نظر خواهد بود. تفاوتی ندارد که این افراد قصد داشته باشند کنسول مورد نظر خود را در زمان عرضه یا مدتی پس از آن تهیه کنند؛ چرا که تجربه‌ی نسل‌های گذشته به خوبی نشان داده است که ظرفیت فروشگاه‌ها هیچ‌گاه از کنسول‌هایی با قیمت بالاتر خالی نبوده‌اند. با این که شرکت سونی در زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۳ این اشتباه بزرگ را در ابتدای نسل هفتم مرتکب شد اما به نظر می‌رسد که به خوبی از این اشتباه خود درس گرفته و برای عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ این اشتباه را تکرار نکند. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند و با توجه به قدرت سخت‌افزاری و ارزش واقعی کنسول سونی، بسیاری از کارشناسان و بازی‌بازان نسبت به قیمت پلی‌استیشن ۵ مطمئن و خوش‌بین نیستند. در هر صورت کنسول پلی‌استیشن ۵ یک محصول کاملا پیشرفته و فوق‌العاده به شمار می‌آید و بدون شک ساخت هر دستگاه آن برای شرکت سونی هزینه‌ی زیادی خواهد داشت و آن‌ها نخواهند توانست محصول خود را با ضرر زیادی به فروش برسانند. همچنین شرکت سونی در بیانیه‌های خود اعلام کرده است که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ به نسبت ارزش آن کاملا معقول و منطقی خواهد بود و این لزوما به قیمت کم این محصول اشاره ندارد. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان همچنان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ با قیمتی معقول و تا حد امکان پایین به بازار عرضه گردد.

۳. نادیده گرفتن فناوری‌های قدرتمند کنترلر DualSense

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 7

کنترلر DualSense استانداردهای جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که تبدیل به دو ویژگی کاملا منحصر به فرد، انحصاری و انقلابی برای این کنترلر شده باشند. در هر صورت این ویژگی‌های چشمگیر زمانی خود را به خوبی نشان خواهند داد که به خوبی بهره‌برداری شده و تاثیر واقعی خود را در تجربه‌ی بازی‌های مختلف نشان دهند.

طبق تجربه‌ی سال‌های گذشته، شرکت سونی در اقدامی تحسین‌ برانگیز همواره سعی داشته است با ورود به هر نسل جدید، در کنار معرفی کنسول قدرتمند خود در زمینه‌ی کنترلر آن نیز نوآوری‌هایی را اعمال کند؛ چرا که یک کنسول هر چقدر هم قدرتمند و ویژه باشد، باز هم این کنترلر است که ارتباط اصلی بین احساس افراد، محیط و اتفاقات درون هر بازی را شکل می‌دهد. شاید شرکت سونی به خوبی و تنوع نینتندو برروی کنترلرهای خود سرمایه‌گذاری نکرده و در آن مقیاس گسترده از آن‌ها پشتیبانی نکند اما در هر صورت در ابتدای هر نسل بسیار علاقه دارد که تکنولوژی‌های جدید و گاها انقلابی را امتحان کند و قدم دیگری رو به پیشرفت بردارد. در نسل‌های گذشته شاهد آن بودیم که کنسول پلی‌استیشن ۳ کنترلر Gyro را به همراه Sixaxis به ارمغان آورد. به همین ترتیب کنسول پلی‌استیشن ۴ پد لمسی را به کنترلر DualShock 4 افزود و حال کنسول پلی‌استیشن ۵ یک کنترلر بی‌نظیر و فوق‌العاده جذاب را تحت عنوان DualSense به بازی‌بازان معرفی کرده است که قرار است علاوه بر صدای سه بعدی، از قابلیت تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد لمسی خارق‌العاده‌ای بهره ببرد. باید در نظر داشت که این دو قابلیت پیش از این نیز در کنترلرهای دیگر وجود داشته‌اند اما کنترلر DualSense استانداردهای جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که تبدیل به دو ویژگی کاملا منحصر به فرد، انحصاری و انقلابی برای این کنترلر شده باشند. در هر صورت این ویژگی‌های چشمگیر زمانی خود را به خوبی نشان خواهند داد که به خوبی بهره‌برداری شده و تاثیر واقعی خود را در تجربه‌ی بازی‌های مختلف نشان دهند. در گذشته در مورد کنترل‌های دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳ شاهد آن بودیم که بسیاری از توسعه‌دهندگان یا آشنایی لازم برای به کار بردن ویژگی‌های آن‌ها را نداشتند و یا تمایلی نسبت به این اقدام در آن‌ها دیده نمی‌شد؛ در نتیجه ما تا پایان هر نسل تنها شاهد تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان مختلف بودیم که موفق می‌شوند به صورت کامل از تمامی قابلیت‌های این کنترلرها استفاده نمایند. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان امیدوارند اتفاق مشابه در مورد کنترلر DualSense رخ ندهد؛ چرا که حتی تصور استفاده‌ی کامل و هوشمندانه از این قابلیت‌ها در عناوین مختلف بسیار هیجان‌انگیز و جذاب به نظر می‌رسد.

۴. سرعت کم و آهسته‌ی بارگیری محتویات 

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 8

بدون شک یکی از مسائلی که برای کاربران پلی‌استیشن ۵ اهمیت زیادی دارد، بهبود سرعت بارگیری محتویات به شمار می‌آید.

بسیاری از کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم از سرعت بارگیری محتویات مختلف ابراز رضایتی نداشتند و آن را یک فرآیند دشوار و وقت‌گیر تلقی می‌کردند. بازی‌ها، به‌روزرسان‌های مختلف و بسته‌های الحاقی همگی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ با سرعت بسیار کمتری دریافت می‌شدند و این مطلب جنبه‌ی عمومی داشته و تنها محدود به کیفیت اینترنت یا کشور خاصی نمی‌شد. همچنین نتایج بررسی‌های زیادی به وضوح نشان می‌دادند که محتویات مختلف صرف‌نظر از نوع و کیفیت اینترنت برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس بسیار سریع‌تر از پلی‌استیشن ۴ دریافت می‌شوند. با توجه به این که حجم بسیاری از بازی‌ها و بسته‌های الحاقی کم نخواهد بود و ما حتی شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ی دیجیتالی از کنسول پلی‌استیشن ۵ هستیم، شرکت سونی باید به صورت جدی برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کرده و آن را رفع نماید. بدون شک یکی از مسائلی که برای کاربران پلی‌استیشن ۵ اهمیت زیادی دارد، بهبود سرعت بارگیری محتویات به شمار می‌آید.

۵. حجم بالای بازی‌ها، به‌روزرسان‌ها و بسته‌های الحاقی 

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 9

هنوز مشخص نیس که آیا امکان دارد یک بازی بزرگ را با حجمی به مراتب کمتر با همان کیفیت بالا تجربه کرد یا نه اما بازی‌بازان امیدوار هستند که توسعه‌دهندگان صنعت سرگرمی‌های ویدئویی یک راه موثر برای آن پیدا کنند.

با پرداختن به افزایش چشمگیر حجم بازی‌ها و یا محتوای دریافتی آن‌ها، بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نه تنها برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ بلکه در نسل بعدی شاهد بهبود و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه باشیم. البته کاملا قابل درک است که چرا بازی‌ها با گذشت زمان به حجم‌های سرسام‌آوری رسیده‌اند؛ چرا که ما همواره شاهد عرضه‌ی بازی‌های گسترده‌تر، پیشرفته‌تر و جاه‌طلبانه‌تری هستیم و همه‌ی این موارد ناخودآگاه منجر به حجم بالای بازی‌ها می‌شوند. به هر ترتیب با فرارسیدن نسل بعدی و گسترش بیشتر جزئیات و وسعت عناوین مختلف، بدون شک حجم آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این می‌تواند به یک معضل بزرگ و اساسی برای توسعه‌دهندگان و بازی‌بازان تبدیل شود. هنوز مشخص نیس که آیا امکان دارد یک بازی بزرگ را با حجمی به مراتب کمتر با همان کیفیت بالا تجربه کرد یا نه اما بازی‌بازان امیدوار هستند که توسعه‌دهندگان صنعت سرگرمی‌های ویدئویی یک راه موثر برای آن پیدا کنند.

۶. استانداردسازی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 10

به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به عنوان نرخ استاندارد برروی کنسول‌های نسل نهمی خود داشته باشند.

کیفیت بصری به همراه جزییات نمایش بازی‌ها وابستگی غیر قابل انکاری به رزولوشن آن‌ها دارد و این موضوعی است که در هر نسل پیشرفت چشمگیری در آن را شاهد هستیم. حتی در اواسط نسل هشتم نیز شاهد عرضه‌ی دو کنسول بین‌نسلی اکس‌باکس وان اکس و پلی‌استیشن ۴ پرو بودیم که در نهایت کیفیت ۴K را برای بازی‌بازان مختلف فراهم آوردند و آن را تبدیل به یک رزولوشن رایج در عناوین گوناگون کردند. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان امیدوارند که در نسل نهم این رزولوشن به صورت استاندارد و واقعی به یک پایه برای توسعه‌ی عناوین مختلف تبدیل گردد. علاوه بر رزولوشن فاکتور دیگری به نام نرخ فریم نیز از اهمیت بالایی در تجربه‌ی عناوین مختلف برخوردار است. در نسل گذشته ما شاهد آن بودیم که اکثر بازی‌های مختلف برروی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قرار داشتند و توسعه‌دهندگان نیز برروی آن گیر کرده بودند. اکنون به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به عنوان نرخ استاندارد برروی کنسول‌های نسل نهمی خود داشته باشند. البته باید در نظر داشت که توسعه‌دهندگان اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ قول داده‌اند که رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را تبدیل به استاندارد عناوین نسل نهمی خود سازند.

۷. عدم پیشرفت در رابط کاربری

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 11

بسیاری از بازی‌بازان مشتاق هستند که هر چه زودتر با ویژگی‌ها و بهبود‌های رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۵ آشنا شوند و امیدوارند که در کنار پیشرفت و کاربردی بودن از سرعت و سهولت استفاده‌ی نسبتا بالایی برخوردار باشد.

شرکت سونی در بیانیه‌های خود به بازی‌بازان قول داده است تا بر خلاف اقدام شرکت مایکروسافت برای کنسول اکس‌باکس سری اکس، برای کنسول پلی‌استیشن ۵ از یک رابط کاربری هوشمند و جدید استفاده نماید و آن را به صورت کاربردی و بی‌نقص تقدیم بازی‌بازان کند. در واقع این رابط کاربری نسخه‌ی پیشرفته‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ به شمار می‌آید که به صورت کلی بازسازی شده و بخش‌های جدید و ویژه‌ی خود را دارا خواهد بود. بسیاری از بازی‌بازان مشتاق هستند که هر چه زودتر با ویژگی‌ها و بهبود‌های رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۵ آشنا شوند و امیدوارند که در کنار پیشرفت و کاربردی بودن از سرعت و سهولت استفاده‌ی نسبتا بالایی برخوردار باشد. رابط کاربری XMB کنسول پلی‌استیشن ۳ یک نمونه‌ی فوق‌العاده و بی‌نظیر بود و رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز در اکثر بخش‌ها خوش درخشید. حال بازی‌بازان انتظار دارند که شرکت سونی همچنان به روند موفق و درخشان خود برای طراحی منحصر به فرد و عالی یک رابط کاربری برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ ادامه دهد.

۸. کم‌توجهی به عناوین واقعیت-مجازی

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 12

بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که در نسل نهم و با عرضه‌ی کنسول قدرتمند پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی باز هم به سمت عناوین واقعیت-مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشد و پیشرفت و گسترش عناوین آن را در دستور کار خود قرار دهد.

بدون شک یکی از بهترین و جالب‌ترین نوآوری‌های جدیدی که شرکت سونی در نسل هشتم به بازار عرضه کرد، فناوری واقعیت-مجازی و بازی‌های متفاوت آن بود. در واقع پس از معرفی کنسول‌های بازی حافظه‌دار، شرکت سونی پرچمدار و بزرگترین پشتیبان بازی‌های واقعیت-مجازی به شمار می‌آید. شرکت سونی با موفقیت پلتفرم PSVR را توسعه داد و از آن پشتیبانی خوبی کرد، عناوین موفق و بزرگی در سبک واقعیت-مجازی برا برای علاقه‌مندان توسعه داد و از بسیاری از استودیوهای ترد پارتی برای ساخت و توسعه‌ی بازی‌های واقعیت-مجازی حمایت کرد. حال بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که در نسل نهم و با عرضه‌ی کنسول قدرتمند پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی باز هم به سمت عناوین واقعیت-مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشد و پیشرفت و گسترش عناوین آن را در دستور کار خود قرار دهد. خوشبختانه تاکنون برخی اطلاعات و ثبت اختراع‌های این شرکت نشان از توجه سونی به این بخش در نسل بعدی داشته‌اند. توسعه‌دهندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که این کنسول از PSVR و عناوین واقعیت-مجازی آن پشتیبانی خواهد کرد و حال بسیاری از طرفداران این سبک امیدوارند که بازی‌های بی‌نظیر و بزرگی از سری Astro Bot و Blood and Truth را بتوانند با کیفیت باورنکردنی به صورت واقعیت-مجازی تجربه نمایند. البته تاکنون تایید شده است که عنوان Hitman 3 برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت واقعیت-مجازی قابل بازی خواهد بود و در کنار آن برخی از شایعات گذشته از وضعیت مشابهی برای بازی ترسناک Resident Evil Village نیز خبر داده‌اند. با این که همه‌ چیز برای تجربه‌ی عناوین واقعیت-مجازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ فراهم است اما باز هم طرفداران خواهان توجه بیشتر به این بخش و ارائه‌ی یک نسخه‌ی قدرتمندتر و بهتر از PSVR هستند.

۹. صدای بلند و آزاردهنده‌ی سیستم خنک‌کننده

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 13

کاملا مشخص و واضح است که طرفداران انتظار دارند تیم مهندسی شرکت سونی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به دنبال راه حل بسیار کاربردی باشند و مشکل صدای زیاد و سیستم خنک‌کننده‌ی آن را به حداقل رسانند.

یکی از بزرگترین شکایت‌های برخی از دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ به خصوص در ابتدای عرضه‌ی این محصول به بازار، مربوط به سر و صدای زیاد فن و سیستم خنک‌کننده‌ی این کنسول می‌شد. بسته به برخی از بازی‌های سنگین و مدت زمان تجربه‌ی شما گاهی ممکن بود کنسول پلی‌استیشن ۴ به مانند موتور جت یک هواپیما از خود سر و صدا ایجاد کند. کاملا مشخص و واضح است که طرفداران انتظار دارند تیم مهندسی شرکت سونی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به دنبال راه حل بسیار کاربردی باشند و مشکل صدای زیاد و سیستم خنک‌کننده‌ی آن را به حداقل رسانند. البته شرکت سونی در اطلاعاتی که منتشر کرده است اشاره‌هایی به سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند و پیشرفته‌ی آن داشته است اما تا زمانی که طرفداران خود این کنسول را راه‌اندازی نکنند، نخواهند توانست در مورد کیفیت و صدای فن آن اظهار نظر کنند. با این حال به نظر می‌رسد که افراد زیادی خواهان آن هستند که دستگاه بازی آن‌ها با حداقل سر و صدا و بهترین عملکرد کنترل حرارتی وظایفش را به انجام رساند.

۱۰. عمر کم باتری کنترلر

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 14

به صورت عمومی می‌توان گفت که کنترلر DualShock 4 به طور متوسط ۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد که این میزان ساعت باید در کنترلر DualSense افزایش یابد؛ به خصوص با توجه به امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در آن به مانند بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر که بدون شک مصرف باتری را افزایش خواهند داد.

با این که کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی DualShock 4 یک محصول عالی و با کیفیت بالا به شمار می‌آید و هم‌اکنون یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازار است اما برخی از مشکلات جزئی را نیز با خود به همراه دارد. یکی از این موارد ماندگاری و طول عمر مفید باتری آن است. باتری این کنترلر در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت خود ۷ الی ۸ ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد اما پس از گذشت مدتی ماندگاری شارژ آن به شدت کاهش می‌یابد. به صورت عمومی می‌توان گفت که کنترلر DualShock 4 به طور متوسط ۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد که این میزان ساعت باید در کنترلر DualSense افزایش یابد؛ به خصوص با توجه به امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در آن به مانند بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر که بدون شک مصرف باتری را افزایش خواهند داد. بدون شک شرکت سونی می‌تواند از قدرتمندترین باتری‌های بازار استفاده کند اما آن‌ها باید در یک اقدام پیچیده بین وزن و حجم این باتری‌ها و ظرفیتشان یک حد متعادل را پیدا کنند؛ چرا که سنگینی بیش از حد این کنترلر ممکن است برای افراد مختلف آزاردهنده باشد. با وجود همه‌ی این موارد هواداران انتظار دارند که شرکت سونی برای این مورد نیز راه‌حل جالب و مناسبی پیدا کند.

۱۱. فراموش کردن برخی از فرانچایزها

۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند 15

حال باید توجه داشت که اگر چه بازی‌بازان همواره از دیدن یک IP جدید هیجان‌زده می‌شوند اما امیدوارند که در نسل نهم شرکت سونی برخی از فرانچایزهای قدیمی خود را به امید خلق بازی‌های جدید فراموش نکند.

همیشه عناوین انحصاری قدرتمند و با کیفیت یکی از بزرگترین نقاط قوت شرکت سونی محسوب می‌شوند و در این بین خلق بازی‌های جدید برای نخستین بار با کیفیتی عالی و چشم‌نواز کار دشواری است که معمولا سونی از پس آن برآمده و به خوبی در این زمینه می‌درخشد. این اقدامات فوق‌العاده به خصوص در نسل هشتم و برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ به اوج خود رسیدند و در این نسل شاهد خلق فرانچایزهای جدیدی بودیم که کاملا منحصر به فرد و با کیفیت به حساب می‌آیند. حال باید توجه داشت که اگر چه بازی‌بازان همواره از دیدن یک IP جدید هیجان‌زده می‌شوند اما امیدوارند که در نسل نهم شرکت سونی برخی از فرانچایزهای قدیمی خود را به امید خلق بازی‌های جدید فراموش نکند. برای مثال عناوینی به مانند Sly Cooper ،Jak و Daxter برروی کنسول پلی‌استیشن ۲ وجود داشتند که ناگهان در نسل بعدی دیگر خبری از آن‌ها نشد. همچنین برروی کنسول پلی‌استیشن ۳ عناوینی با کیفیت و دوست‌داشتنی به مانند Resistance ،Killzone ،MotorStorm ،LittleBigPlanet و inFamous حضور داشتند که همگی به صورت کامل حذف شدند و یا تنها یک نسخه‌ی فرعی را در نسل بعد برای هواداران تدارک دیدند. بدون شک تمامی کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست دارند عناوین جدیدی برروی این کنسول ساخته شوند اما بدون شک تمایل ندارند که بازی‌های محبوبی به مانند Ghost of Tsushima که به تازگی خلق شده‌اند، به دست فراموشی شپرده شوند. خوشبختانه با توجه به رویداد اخیر شرکت سونی مشخص شد که ادامه‌ی سری Horizon در نسل نهم و برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس خواهد بود. همچنین استقبال و موفقیت مالی عنوان Ghost of Tsushima نیز به نحوی توسعه و عرضه‌ی نسخه‌ی دوم آن را تضمین کرده است. با این حال هنوز هم عناوین با کیفیت و بزرگی به مانند بازی Days Gone هستند که نسخه‌ی دوم آن‌ها می‌تواند با یک شگفتی منحصر به فرد همراه باشد؛ بنابراین بازی‌بازان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ هم زمینه‌ی توسعه‌ی فرانچایز‌های قبلی را به خوبی فراهم آورد و هم کاربران آن شاهد تولد بازی‌های شاهکار بیشتری باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

شروع تماس
تماس با ما
سلام
چطور می توانم کمکتون کنم؟