بازی Mortal Shell
۴۰ دقیقه از گیم‌پلی بازی Mortal Shell منتشر شد
تیر ۱۴, ۱۳۹۹
تاریخچه کنسول های قدیمی
تاریخچه کنسول های قدیمی (بخش دوم)
تیر ۱۴, ۱۳۹۹

معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس در بازی‌های جهان باز کمک‌کننده خواهد بود

معماری Velocity

تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد سخت‌افزار و ویژگی‌های کنسول نسل بعدی مایکروسافت، یعنی اکس‌باکس سری اکس منتشر شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این کنسول، معماری Velocity است که از دیگر از جنبه‌های سخت‌افزاری آن برجسته‌تر به نظر می‌رسد. این معماری به لطف داشتن ترکیبی از موارد مختلف، به نظر می‌رسد نویددهنده‌ی چیزهای هیجان‌انگیزی است.

در طول چند ماه گذشته بسیاری از توسعه‌دهندگان در مورد معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس صحبت کرده‌اند. در همین حال به‌تازگی آقای یان کاوان (Jan Kavan)، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی CBE Software، در مورد این قابلیت اظهار نظر کرده است. وی در مصاحبه با وب‌سایت GamingBolt، در مورد چگونگی تاثیر معماری Velocity بر بازی‌های جهان باز و بزرگ صحبت کرد.

آقای کاوان در این باره گفت:

معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس به بازی‌های بزرگ، به ویژه عناوین جهان باز کمک بزرگی خواهد کرد. زیرا استریمینگ مسئله‌ای است که باید با آن مقابله کنید. این قابلیت نه‌تنها در مورد خواندن از SSD است، بلکه ویژگی‌ها و Assetهایی را برای بازی فراهم می‌کند. بنابراین بله، رفع فشار در سخت افزار و پیش پردازش Asset می‌تواند هدف بسیار جالبی را برای بهینه‌سازی و همواری کلی به همراه آورد.

به نظر می‌رسد حداقل برروی کاغذ معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس پتانسیل‌ها و قابلیت‌های مختلفی را در خود دارد. حال باید ببینیم که چگونه از این قابلیت در ساخت بازی‌ها استفاده می‌شود. کنسول اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

بازی Someday You’ll Return، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی CBE Software، هم‌اکنون برروی رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در اواخر سال جاری میلادی برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

شروع تماس
تماس با ما
سلام
چطور می توانم کمکتون کنم؟