مدیر عامل Crystal Dynamics و Eidos Montreal، آقای فیل راجرز (Phil Rogers)، به تازگی در مورد آیندهی سری Tomb Raider و تاثیر موتور Unreal Engine 5 صحبت کرده است.
در جریان گزارش مالی سهماههی دوم سال 2022/2023 شرکت Embracer Group، بسیاری از استودیوهای این شرکت در مورد پروژههای کنونی و آیندهی خود صحبت کردند. یکی از این پروژهها بدون شک بازی بعدی Tomb Raider توسعه یافته توسط Crystal Dynamics است. در اوایل امسال اعلام شد که این بازی قرار است با موتور Unreal Engine 5 توسعه یابد. مدیر عامل این استودیو در این مورد گفته:
موتور Unreal Engine 5 واقعا به ما اجازه میدهد تا داستانگویی را به سطح جدیدی برسانیم. از نظر بنیانی این برای ما به معنای خلق یک رابطهی عمیق برای آیندهی فرنچایز Tomb Raider به عنوان نامی محبوب در دنیای سرگرمی است. همکاری ما با Epic Games و در اختیار داشتن Unreal Engine 5 به عنوان بخشی از ابزار ما به ما اجازه خواهد داد تا روایت در بازیهای ویدیویی را به سطح بعدی ببریم.
با این حال به نظر میرسد که متاسفانه فعلا خبری از اطلاعات بیشتر در مورد Tomb Raider بعدی نیست:
ما اطلاعاتی را در رابطه با برنامههای خود برای آیندهی این فرنچایز منتشر نکردهایم. با این حال تیم ما هیجانزده است تا آیندهی این سری را در سال آینده به اشتراک بگذارد.
شایعاتی در رابطه با جریان داشتن این بازی در جهان مدرن و با حضور یک Lara Croft با تجربه وجود دارد. ظاهرا در این بازی او قرار است با یک تیم کار کند و با چالشهایی که این قضیه به ارمغان میآورد کنار بیاید. البته هیچ کدام از این شایعات تایید رسمی نشدهاند.
آخرین بازی Tomb Raider ساخته شده توسط Crystal Dynamics با نام Shadow of the Tomb Raider در سال 2018 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و PC منتشر شد. این بازی در سال 2019 هم برای استدیا عرضه شد. Shadow of the Tomb Raider به خاطر داستان ضعیف و گیمپلی بدون نوآوری خود نقدها و نمرات متوسطی را دریافت کرد.