Apex Legends
تریلر جدید از فصل ششم Apex Legends قابلیت‌های شخصیت Rampart را نمایش می‌دهد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹
دانلود بازی کامپیوتر Godhood
دانلود بازی کامپیوتر Godhood کرک شده نسخه Plaza
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

یک گزارش جدید آمار جالبی از بازی‌بازان جهان را ارائه می‌دهد

آمار جالبی از بازی‌بازان

بر اساس این گزارش، حدود ۳.۱ میلیارد نفر از جمعیت ۸ میلیارد نفری جهان، به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی می‌پردازند. پس تقریبا ۴۰ درصد جمعیت زمین، بازی‌باز هستند.

در این گزارش جدید، اطلاعات و آمار جالبی از جامعه‌ی بازی‌بازان ارائه شده است. طبق این گزارش، از بین تمام پلتفرم‌های بازی، تلفن‌های همراه سریع‌ترین رشد را داشته‌اند. در واقع، نیمی از بازی‌بازان جهان، روی این پلتفرم بازی می‌کنند.

از میان ۳.۱ میلیارد بازی‌باز، تنها ۸ درصد روی کنسول‌ها بازی می‌کنند؛ با این حال، این گروه بیشترین هزینه به ازای هر کاربر را به خود اختصاص داده‌اند. ۱.۵ میلیارد نفر، یعنی حدود ۴۸ درصد از بازی‌بازان، روی کامپیوتر‌های شخصی به تجربه‌ی بازی‌ها می‌پردازند. البته این آمار، شامل افرادی که از پلتفرم‌های دیگر مانند کنسول‌ها و موبایل استفاده می‌کنند هم می‌شود.

این گزارش، بازی‌بازان را بر اساس محل زندگی هم تفکیک می‌کند. آسیا با ۱.۴۲ میلیارد بازی‌باز، در صدر این دسته‌بندی قرار دارد. اروپا با ۶۶۸ میلیون بازی‌باز در رتبه‌ی دوم و آمریکای لاتین با ۳۸۳ میلیون بازی‌باز در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرند. آمریکای شمالی هم با ۲۶۱ میلیون نفر بازی‌باز، در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

در میان بازی‌بازان پلتفرم تلفن‌های همراه، آسیا با ۵۳ درصد در صدر و اروپا با ۱۷ درصد، آمریکای لاتین ۱۱ درصد و آمریکای شمالی با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. نکته‌ی دیگر این است که ۷ درصد بازی‌بازان موبایل، در خاورمیانه هستند.

بر اساس یکی از تحقیقات قدیمی‌تر، بیشتر خانواده‌های آمریکایی حداقل یک کنسول بازی در خانه‌ی خود دارند‌. در واقع، ۷۵ درصد خانواده‌های آمریکایی، حداقل یک فرد بازی‌باز در خود دارند.

از حدود یک دهه‌ی پیش، جمعیت بازی‌بازان فعال رشد زیادی داشته است. با روی کار آمدن ورزش‌های الکترونیکی و پلتفرم‌های استریم، بازی‌های موبایل و بسیاری از موارد دیگر، این رشد سریع قابل توجیه است. صنعت بازی پس از پایه‌گذاری در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی، از یک تفریح به یک صنعت چندین میلیارد دلاری تبدیل شده است. این صنعت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، به نوعی که تاکنون از صنعت موسیقی و فیلم‌سازی پیشی گرفته و از مجموع آن‌ها درآمد بیشتری دارد.

یکی از نکات مهم دیگر که در رشد جمعیت بازی‌بازان تاثیر داشته است، بهبود شرایط برای افراد ناتوان است. به نحوی که افراد نابینا و ناشنوا می‌توانند به تجربه‌ی عناوین جدید بازی بپردازند. پیش‌بینی آینده‌ی صنعت بازی سخت به نظر می‌رسد، اما دیدن نحوه‌ی پیشرفت آن بسیار هیجان انگیز است. این صنعت روز‌به‌روز بهتر و کامل‌تر می‌شود و به این زودی‌ها، قصد توقف ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

شروع تماس
تماس با ما
سلام
چطور می توانم کمکتون کنم؟